دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رضوی مهر

حوزه/ اقتصاد مقاومتی سبک زندگی ائمه معصومین(ع) است و احکامی که در دین بیان شده، مانند اسراف نکردن، ضایع نکردن مال و دست نبردن در بیت‌المال، از اصول اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  رضوی مهر در جمع کارمندان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)  وجدت علم الناس کلهم في اربعة اولها، ان تعرف ربک و الثاني ان تعرف ما صنع بک و الثالث ان تعرف ما اراد منک و الرابع ان تعرف ما يخرجک من دينک» «همه علوم مردم را در چهار چیز يافتم، اول آن که خداشناس باشي، دوم آنکه بداني چه مي‏کني، سوم آن که کاري که اراده انجام آن را داري بداني چه نتيجه مي‏دهد و چهارم بداني چه عواملي تو را از دين خارج مي‏کند.» بیان کرد: امام صادق(ع) در این روایت پیرامون موضوع هستی شناسی، مؤلفه خودشناسی، مسئله معاد و در آخر پیرامون آسیب‌های انسان سخن می‌گویند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه اولین معرفتی را که باید فراگیریم معرفت حضرت حق است؛ گفت: اگر از بزرگانی که به دنبال سیر و سلوک هستند، اولین گام را بپرسیم مطمئناً خواهند گفت که اولین گام معرفت الله است و حتی معرفت نبی در طول معرفت الله است و در عرض آن نیست.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم سبک زندگیمان مبتنی بر سبک زندگی اهل بیت(ع) قرار گیرد، یک راه این است که معرفت  را الهی به دست آوریم.

حجت الاسلام  رضوی مهر عنوان کرد: اقرار به نعمت‌های الهی شکر لفظی است و اگر هر نعمتی را در جای خودش مصرف کنیم شکر عملی را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه معرفت الله در همه موجودات به مراتب مختلف وجود دارد گفت: امام صادق(ع) در این روایت فرمودند که پس از معرفت الله دومین گام خودشناسی است.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ابراز داشت: همانطور که طبیعت در تغییر و تحول است و درختی که برگه‌های آن خشکیده بود سبز می‌شود انسان هم باید افکارش تغییر کند و مواضعش به رشد و کمال تغییر و به سمت تکامل حرکت کند.

وی با بیان اینکه اگر بحث اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مطرح می‌شود یکی گوشه کار خود ما هستیم، گفت: اقتصاد مقاومتی سبک زندگی ائمه معصومین(ع) است و احکامی که در دین بیان شده مانند اسراف نکرده، ضایع نکردن مال و دست نبردن در بیت‌المال از اصول اقتصاد مقاومتی هستند.

حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: ما دائماً مورد هجوم شیطان قرار داریم و باید برای فرار از دست شیطان به خدا پناه ببریم، خصوصاً مواقعی که در منصب و پشت میز قرارگرفته‌ایم، میزهایی که استواری آنها به خون شهداست؛ ما باید همواره در تصمیم گیری و رقم زدن‌ها، قضاوت کردن و مصرف کردن و توزیع بیت‌المال مراقب خود باشیم.

وی بیان کرد: مسئله سومی که امام صادق(ع) به عنوان پایه های علم می‌فرمایند، بحث معاد است و در پایان امام صادق(ع) به آسیب شناسی اشاره می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: مطالبی که اهل بیت(ع) می‌فرمایند هم برای آخرت نیست؛ بلکه برای این دنیایی است که محل کشت است و ما در آخرت محصولات پاک زندگی کردن و با خدا بودن را می‌بینیم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha