دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر سلیلی استاد حوزه و دانشگاه

حوزه/ دکتر سلیلی، حوزه های علمیه را مسئول واکاوی و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در جامعه خواند و گفت: طلاب و روحانیون باید مبلغ اقتصاد مقاومتی بوده و برای تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی تبلیغ کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، دکتر سلیلی، از اساتید دانشگاه، در نشستی با عنوان "بایسته های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" در مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل، بیان کرد: حوزه های علمیه مسئول واکاوی و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در جامعه می باشند.

وی در خصوص بایسته های اقتصادمقاومتی، گذری به انقلاب و تاثیر آن بر جهان نموده و اظهار کرد: آنچه موجب خشم و واکنش دشمن می شود، ماهیت علوی بودن انقلاب و  فقه سیاسی نظام ایران است که این ویژگی، موجب الگو شدن انقلاب اسلامی ایران برای جهانیان شده، لذا دشمن از این امر هراسان بوده و سعی دارد با روش های مختلف با آن مبارزه نماید.

این استاد حوزه مازندران اعلام کرد: اقتصاد مقاومتی شاخصه هایی دارد که اولین آن مسله تشخیص می باشد، لذا باید تشخیص داده و باور کنیم که دشمن به دنبال دشمنی است و ما هم راهی جز مقاومت نداریم؛ بنابراین مقدمه تشخیص، دلسوزی، دشمن شناسی و درک مبانی انقلاب می باشد.

وی ادامه داد: تبیین، تشریح و بیان یافته ها و کمک به فهم دیگران درباره این موضوع، شاخصه دوم  و تبلیغ مولفه دیگر تحقق این امر می باشد؛ لذا طلاب و روحانیون باید مبلغ اقتصاد مقاومتی بوده و برای تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی تبلیغ کنند.

سلیلی اظهار کرد: فرهنگ سازی و ایجاد باور در سطح جامعه از دیگر شاخصه های تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است که طلاب باید به آن توجه نموده و در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان غفلت از انقلاب و مبانی آن را موجب عقیم ماندن انقلاب ودر مقابل اتکال به پروردگار و اعتماد به نصرت الهی را موجب قوت و اسقامت در مسیر حفظ دست آوردهای انقلاب دانست.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha