جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تسخیری

حوزه/ در اندیشه شهید صدر، نظرات و آرای ولی فقیه وقتی به مرحله قطعیت و اجرا می رسد، برای عموم مردم واجب الاطاعه می باشد، چون به واسطه دستور ولی امر، این انتخاب حجت شرعی پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، شامگاه شنبه، در اولین نشست هفته شهید صدر، در دانشگاه امام صادق(ع) تهران، به تبیین دیدگاه های فقهی و اصولی شهید صدر در موضوع اقتصاد با موضوع «شهید صدر و مقاصد شرعی در حوزه اقتصاد اسلامی» پرداخت و بیان داشت: در کتاب «اقتصادنا» یکی از قواعدی که ایشان برای تولید و توسعه  اقتصادی بیان می کنند، مسئله کار و ایجاد اشتغال است. و کار را اساس مالکیت فرد می داند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: شهید صدر معتقد بودند درآمد و تولید ثروت هر چقدر هم زیاد باشد محدودیتی وجود ندارد،  ولی اقتصاد جامعه باید به گونه ای باشد که معیشت مردم از خط فقر پایین تر نرود و به حد اسراف نیز نرسد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: در اندیشه شهید صدر، نظرات و آرای ولی فقیه وقتی به مرحله قطعیت و اجرا می رسد، برای عموم مردم واجب الاطاعه می باشد. چون به واسطه دستور ولی امر، این انتخاب حجت شرعی پیدا می کند.

در ادامه این نشست، دکتر ژولیان پلیسیه، (یاسین علی)، عضو هیئت علمی دانشگاه فرانسه و مدرس دانشگاه تهران، به تبیین اندیشه‌های اقتصادی شهید صدر پرداخت.  42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha