چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اين که گفتار و کردار روحانيت به عنوان معتمدان ديني مردم در تاريخ همواره حجت شرعي افراد جامعه بوده و است، تصريح کرد: ناديده گرفتن نقش ارزنده روحانيت در تاريخ انقلاب و قبل از آن بي انصافي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری امروز در نشست روحانیان مرکز استان، به نقش بي نظير روحانيت در حراست از اسلام ناب اشاره کرد و گفت: اگر امروز اسلام در عرصه جهاني عزت و عظمت دارد به برکت وجود علما و جامعه روحانيت است.

وي، کارنامه عملکرد جامعه روحانيت در تاريخ را روشن و عزت آفرين ارزيابي کرد و افزود: با گذري کوتاه بر تاريخ خواهيم ديد حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه اسلامي به دست اين قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص بوده است.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: امروز نيز اگر چيزي از اسلام، آموزه‌هاي اسلام و معنويت اسلام در دست است، محصول تلاش علماي گذشته، بزرگان دين، مراجع عظام تقليد و رهبران فکري جامعه است که نقش خود را به شايستگي در مقاطع مختلف تاريخي انجام داده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بيان اين که انقلاب اسلامي ايران فرصت و بستر مناسبي را براي حضور گسترده و تلاش روحانيت در عرصه هاي مختلف فراهم کرده است، ادامه داد: امروز روحانيت بايد نقش مهمي را در تاريخ حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي اسلام ايفا کند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود گفت: روحانيت هميشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانيت واقف هستند و همواره تلاش كرده که رابطه بين مردم و روحانيت را تضعيف کنند و در اين راه از همه ظرفيت ها و امکانات خود استفاده مي‌کنند.

وی، انقلاب اسلامي ايران را پديده نادري در تاريخ برشمرد و با بيان اين که اين نهضت عظيم ديني همه دنيا را مات و مبهوت کرده است، گفت: هيچ کسي فکر نمي‌کرد اسلام و معنويت بتواند اين چنين حرکت عظيمي را به وجود آورد و اين گونه تأثيري در جامعه بشري به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام صادقی با بيان اينکه امروز اين رسالت سنگين بر دوش روحانيت آگاه و بصير است، بيان داشت: دشمنان نيز با توجه به نقش روحانيت در بيدارگري اذهان مردم، ساکت ننشسته و در مقابل اسلام و روحانيت صف آرايي کردنده‌اند.

وي با اين که گفتار و کردار روحانيت به عنوان معتمدان ديني مردم در تاريخ همواره حجت شرعي افراد جامعه بوده و است، تصريح کرد: ناديده گرفتن نقش ارزنده روحانيت در تاريخ انقلاب و قبل از آن بي انصافي است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اين که حوزه و روحانیت در تاريخ کشورمان همواره به عنوان متولي اصلي هدايت ديني در جامعه بودند، گفت: روحانيت مرجع رسمي تبيين ارزش ها و تثبيت باورهاي ديني در جامعه است.

وي با بيان اين که امروز با وجود همه توطئه افکني هاي دشمنان عليه روحانيت، اين قشر متعهد شيعه با همان محوريت ديني و مردمي بودن خود توانسته بيش از گذشته ارتباط خود را با عموم مردم تقويت کند به عنوان يک پناهگاه و مأمني امن براي مردم محسوب شود.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: بدون شک روحانيت نقش بسيار مهمي در ارتقاي سطوح فرهنگي و مذهبي جامعه و اطلاع رساني به عموم مردم به ويژه جوانان و نوجوانان در خصوص جايگاه اسلام و ولايت فقيه در جامعه را به عهده دارد.

وي به تلاش دشمنان اسلام براي ايجاد شبهات ديني و نيز ترويج شبکه‌هاي انحرافي در جامعه اسلامي اشاره کرد و افزود: شناسايي و مقابله با اين گروه‌هاي منحرف ديني يکي از رسالت‌هاي روحانيت است که تا به امروز به خوبي در اين مسير حضور داشته اند.‌

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به اينکه در تاريخ اسلام همواره گروه هاي التقاطي و منحرف همه تلاش خود را در خصوص تضعيف اسلام ناب به کار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: حضور مؤثر روحانيت آگاه و اصيل شيعه همواره مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شد.

حجت‌الاسلام صادقی با بيان اين که نقش روحانيت در حرکت‌هاي مردمي عليه استبداد و استعمار همواره پررنگ و ريشه‌دار بوده است، تصريح کرد: حضور روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي و هشت سال جنگ تحميلي نمونه‌هايي از نقش آفريني روحانيت در عرصه هاي انقلاب اسلامي است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha