دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ليله الرغائب

حوزه/ محقق حوزوی، با بیان این‌که دعا در حق همدیگر به اجابت نزدیک‌تر است، لیله الرغائب را فرصتی برای گسترش همدلی مومنان بیان کرد.

حجت‌الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به آثار و برکات شب ليلة الرغائب، اظهار داشت: این شب، بدون تردید یکی از برترین شب‌های باعظمت پروردگار عالم است که در اهمیت آن، اعمال و آثار بسیاری  ذکر شده است.

وی، یکی از آثار و برکات شب ليلة الرغائب را بخشش گناهان دانست و تصریح کرد: در روایات معصومین(ع) آورده‌اند که هرکه این شب را درک کند، گناهان بسیاری از او آمرزیده خواهد شد.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، به معنی رغائب اشاره کرد و گفت: رغائب جمع رغیبه، به معنی «امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر» است و این بدان معناست که در آن عطاها و مواهب فراوانی به دست می‌آید، پس باید آن را گرامی و قدر نهاد.

حجت‌الاسلام منصوری، احیاء شب ليلة الرغائب را یکی از برترین اعمال در این شب مبارک خواند و تصریح کرد: بنا به نص روایات روزه گرفتن در روز و احیاء آن شب سبب اجابت دعا شده و عمل انسان را مقبول درگاه خداوند متعال می‌کند.

وی دیگر عمل وارد شده در شب ليلة الرغائب را یک نماز خاص عنوان کرد و گفت: در حدیثی نقل‌شده که «پیامبر اکرم(ص)، فرمود: ملائکه این شب را به ليلة الرغائب نام نهادند و محدثان در کتاب‏ های دعا نمازی با کیفیت مخصوصی در این شب ذکر کرده‌اند که هر کس این نماز را در این شب انجام دهد، ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود و به او می‌گوید: ای دوست من مژده می‌دهم تو را که از هر شدّت و سختی نجات یافتی».

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در پایان با بیان این‌که دعا در حق همدیگر به اجابت نزدیک‌تر است، گفت: پیشنهاد می‌کنم که جوانان در این شب مبارک اول برای دوستان و سپس برای خویش دعا کنند که خیر کثیر در آن بوده و به اجابت قلبی خود خواهند رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha