شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید علی اکبر حسینی نژاد

حوزه/ دشمن در حال سرمایه گذاری است تا مجتهد و طلبه غیر انقلابی تربیت کند، چون می داند ام القرای جهان اسلام، قم است و در همین قم بود که امام راحل، آیت الله مطهری و مفتح ها تربیت شدند.

به  گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبرحسینی نژاد  روز جمعه در گردهمایی طلاب  بیجاری مقیم حوزه علمیه قم که در ساختمان  اجتماعات  طلاب بیجاری  در قم برگزار شد با بیان اینکه دو مدل تبلیغ برای شیعه در طول تاریخ هزار ساله وجود دارد، یکی روش مبارزه با سایر ادیان و روش دوم اثبات جانشینی ولیّ خدا از طریق تحقیق و جلسات است گفت:  این  دو روش متاسفانه توفیق چندانی در تاریخ نداشته و نتواسته تاثیرات مثبتی داشته باشد بلکه تاثیرات منفی آن بیشتر بوده است.

رئیس مجمع نمانیدگان طلاب و فضلای حوزه علمیه افزود: به مرور زمان بنیان گذار انقلاب روش جدید را یعنی روش تبیلغ انبیا و امامان معصوم(ع) با تکیه بر عزت و ترویج اسلام  و رحمانیت دین در پیش گرفت در این روش امام نمی خواست به دنبال حقانیت شیعه باشد بلکه به دنبال ایجاد وحدت رویه بین مسلمانان بود.

وی بیان کرد: بر طبق این روش اگر مومنی با تقوا و اهل کرامت باشند و مسیر روش عملی و سبک ائمه طاهرین را ادامه دهند، قطعا خود به خود حقانیت هم اثبات می شود و هدف مهم الگو بودن شیعه در رفتار و اعمال و اخلاق است، باید این امر مهم اتفاق بیافتد تا همه بفهمند چه کسی به فکرعزت و سربلندی همه ادیان است.

 رئیس مجمع نمانیدگان طلاب و فضلای حوزه علمیه عنوان کرد: اگر این روش بدرستی اجرا شود، همه خواهند فهمید که شیعه تنها به فکر حقانیت خود نمی باشد، بلکه هدف ترویج گفتمان اهل بیت(ع) و عزت و سربلندی اسلام است.

وی بیان کرد: اهل بیت(ع) از طریق گفتمان و ترویج  اخلاق و رفتاری علوی و حسینی مردم را جذب اسلام کردند و مهمترین آن در واقعه کربلا و جریان  حربن یزید ریاحی  و زهیر ابن قین بود.

 رئیس مجمع نمانیدگان طلاب و فضلای حوزه علمیه افزود: امام راحل همین روش را به اجرا گذاشتند و شخصیت های مانند سیدنصر الله را تربیت کردند و این سیّد هم خدمات زیادی به لبنان کرد و در حال حاضر هم این اندیشه و روش جاذبه های زیادی را ایجاد کرده است.

وی  افزود: امام موسی صدر هم خدمات شایسته ای برای دنیای اسلام کرده و توطئه و فتنه های زیادی را از طریق روش تبلیغی خود خنثی کرد و آخر هم بدنامان طاقت این تفکر امام موسی را نداشتند و او را ربودند. 

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد خدمات شیخ زکزاکی در نیجریه را از دیگر نمونه های تبلیغ در عرصه بین الملل عنوان کرد و گفت:  حو ثی ها هم  با همین روش یمن را از دست استکبار خارج کرده اند.

رئیس مجمع نمانیدگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در توصیه به طلاب و مبلغان گفت: طلاب و ملبغان، باید همین روش امام راحل را برگزینند و اگر این سبک درست ترویج شود و رفتار و اعمال ما بیانگر حقایق باشد و تنها به فکر عزت اسلام باشیم، قطعا همه جذب خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد با بیان اینکه دشمن برای از بین بردن اسلام و مسلمانان اقدام به انواع فتنه ها کرده و یکی از آنها ترویج جنایت و خون و خون ریزی است بیان داشت: اگر روش امام راحل درست  اجرا می شد قطعا جهان در تسخیر اسلام بود.

رئیس مجمع نمانیدگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: دشمن در حال سرمایه گذرای است تا مجتهد طلبه غیر انقلابی تربیت کند چون می دانند ام القرای جهان اسلام قم است و در همین قم بود که امام راحل، شهید آیت الله مطهری و مفتح تربیت شدند.

وی بیان کرد: دشمن در برنامه جدید می خواهد پایگاه قم را با ترویج رشد بی تفاوتی در بین حوزویان تسخیر کند. اگر حوزویان به فکر قم  نباشد، مشکلات همه مکانها را خواهد گرفت.

رئیس مجمع نمانیدگان طلاب و فضلای حوزه علمیه اظهار داشت: روحانیون باید برای ترویج دین با تمام وجود به صحنه بیایند و در حال حاضر اسلام نیاز به مبلغان باسواد، اهل علم، توانا  و با فضل و کرامت دارد و نباید از جامعه غافل شد.

وی بیان کرد: اگر انقلابی و محکم وارد صحنه شویم کسی جرأت نمی کند با توطئه و به فکر ترویج و براندازی وارد قم شود، چون آنها فهمیدند قم تأثیر گذار ترین شهر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد افزود: متاسفانه در حال حاضر بعضی ازافراد در درون کشور وجود دارند و با دشمن هم دست شدند و می خواهند،  ذهنها  را خسته و نظام و انقلاب را ناکار آمد نشان دهند.

رئیس مجمع نمانیدگان طلاب و فضلای حوزه علمیه بیان داشت: باید نظام کار آمد شود و مبلغان می توانند در این عرصه  تاثیر گذار باشند این رسالت سنگینی برای حوزویان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha