دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله جلالی

حوزه/ مدیر دفتر شبکه قرآن و معارف سیمادر قم گفت: در صدا و سیما شورای عالی فقه رسانه نداریم که بتواند به رئیس صدا و سیما کمک کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عبدالله جلالی شنبه شب در دومین نشست تخصصی گروه فقه رسانه با موضوع «ضرورت و اهمیت فقه و رسانه» در مرکز  فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت ورود به بحث فقه و رسانه گفت: امروز تکلیف ما حوزویان در مورد رسانه بسیار سنگین است و وظیفه‌داریم که در این میدان‌ها ورود کنیم.

مدیر دفتر شبکه قرآن و معارف سیما در قم با بیان اینکه امروز دشمن از رسانه برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کند تصریح کرد: امروز اهالی رسانه با مشکلات جدی روبه رو است و هزاران سؤال در بحث رسانه وجود دارد که بدون جواب مانده‌اند و نسل امروز جواب آنها را پیدا نکرده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به اینکه گروه فقه و رسانه را دو سال پیش با حمایت آیت الله فاضل لنکرانی راه‌اندازی کردیم، گفت: تشکیل گروه پژوهشی و گروه درس خارج فقه رسانه از جمله کارهایی است که انجام شده است.

وی بیان کرد: ما نزدیک 130 موضوع فقه رسانه احصا کردیم که دستور کار یک پروژه تحقیقاتی می‌تواند باشد.

حجت الاسلام  جلالی ابراز داشت: امروز رسانه جزئی از زندگی بشر شده است و بایستی حلال و حرام مربوط به فقه رسانه را بدانیم.

وی ادامه داد: رسانه با موضوعات فقهی بسیاری درگیر است و شما کارکرد تفریحی و سرگرمی رسانه را می‌بینید که دروازه‌های جدیدی را به سوی کشور ما باز می‌کند.

این محقق و پژوهشگر حوزه تصریح کرد: در روابط اهالی رسانه در منظر بینندگان آیا افراد اجازه دارند، وارد حیطه زندگی فرد شوند و مطالبی را از او اقرار بگیرند.

وی بیان کرد: چون هنرمندان به این مسائل فکر نمی‌کنند رفتار آنها تبدیل به هنجار می‌شود و سرانجام جامعه دچار هنجارهایی می‌شود که ما در برابر خداوند پاسخگو خواهیم بود که چرا در این مسائل ورود نکردیم.

حجت الاسلام  جلالی گفت: آیا تاکنون نسبت به سواد رسانه‌ای با جوانان توانستیم صحبت کنیم؛ آیا در مسائل مربوط به کشتی می‌دانیم که باید چه کاری انجام دهید و آیا اجازه داریم ورزش بانوان را پخش کنیم.

مدیر دفتر شبکه قرآن و معارف سیما در قم ابراز داشت: آیا می‌توانیم اطلاع‌رسانی کنیم و یا اینکه چهره فرد خاطی را شطرنجی کنیم و یا اینکه به بهانه خندان مخاطب موجب آزار و اذیت دیگران شویم.

این محقق و پژوهشگر حوزه با بیان اینکه در رسانه شورای عالی فقه رسانه نداریم که بتواند به رئیس صدا و سیما کمک کند گفت: ما باید از این قدرتی که تکنولوژی در اختیار ما قرار داده است برای رسیدن به اهداف عالی بشریت استفاده کنیم.

انتهای پیام313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha