دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه از جمع آوری ۳۰۰ سوال اساسی پیرامون مباحث خرد فقه رسانه برای ارائه به حوزه های علمیه جهت پاسخگویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،دکتر کمال اکبری در دومین جلسه از کارگاه آموزشی فقه رسانه در سالن همایش های انجمن های علمی حوزه های علمیه اظهارداشت: در عرصه فقه رسانه دو نوع نگاه و حوزه تحقیق وجود دارد که شامل « خرد » و « کلان » می شود.

وی افزود: آنچه امروز بیش از همه چی نیاز به ورود متخصصان علوم دینی دارد پاسخ گویی به سوالات و دغدغه های ریز و درشت فقه رسانه است تا این عرصه وسیع را با فقه آشنا کرده و پاسخگوی مایحتاج دینی آن باشد.

 اکبری ادامه داد: امروز 300 سوال علمی در زمینه خرد فقه رسانه مطرح است که برای رسیدن به پاسخ باید آن را در اختیار اهل فن قرار داد ولی در حوزه کلان مسائل کلی تری مطرح می باشد از جمله؛ فقه خبر و اطلاع رسانی، فقه تبلیغات، فقه طنز و سرگرمی، فقه موسیقی، فقه پوشش و نوع رسیدگی به چهره، فقه مناظره ( مناظرات ریاست جمهوری)، فقه گزارش و مصاحبه و دهها مورد دیگر که قابل بررسی و کار کارشناسی می باشد.

وی بیان داشت: با توجه به فقه رسانه می توان اهداف دنیوی را در بستری مناسب پشت سر گذاشت و با موفقیت به سر منزل مقصود رسید.

 اکبری گفت: اگر فقه رسانه را به خوبی بدانیم می توانیم در دنیا نقش خوبی را ایفا کنیم و آخرت خود را آباد سازیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha