پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده - اوقاف  مازندران

حوزه /مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مفاهیم قرآنی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی نهادینه گردد، گفت: نباید شاهد برخورد شعاری با برخی مفاهیم متعالی دینی و ارزشی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و توجیهی سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان ساری با بیان این که انس با قرآن انسان را از هر گونه انحراف مصون می دارد، ادامه داد: اگر آدمی در همه لحظات زندگی با کلام الهی مأنوس باشد اجر و پاداش ویژه ای در دنیا و آخرت نزد پروردگار متعال خواهد داشت.

وی با تأکید براین که فرهنگ قرآنی باید بیشتر در میان نسل جوان جامعه امروز ترویج و تبیین شود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم گنجینه پرارزش کلام الهی است.

حجت الاسلام علیزاده تدبر در قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت کلام الهی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به مفاهیم ارزشمند الهی درکی مناسب داشته باشیم و این مسأله با تدبر در قرآن امکان پذیر خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، قرآن را کتاب انسان‌ساز دانست و ادامه داد: بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند.

وی بر ضرورت تدبر در مفاهیم الهی در کنار خواندن و قرائت قرآن تأکید کرد و گفت: فهم عمیق کلام الهی نیازمند تدبر در قرآن است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که مفاهیم قرآنی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی نهادینه شود، بیان داشت: نباید شاهد برخورد شعاری با برخی مفاهیم متعالی دینی و ارزشی باشیم.

وی با اشاره به این‌که در هر جا و زمانی که از معارف قرآنی فاصله گرفتیم ضرر کردیم، اضافه کرد: اگر کار قرآنی و مبانی اهل بیت(ع) بر زمین بماند هیچ‌کاری نمی‌شود انجام داد، به گونه‌ای دیگر اگر کار قرآنی و مبانی اهل بیت (ع) ترویج داده شود در حقیقت همه کارها انجام می‌شود

این پژوهشگر دینی بر خارج‌کردن قرآن از مهجوریت تأکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا اهداف قرآن کریم در جامعه پیاده‌سازی شود تا شرمنده قرآن، ولایت‌فقیه، اهل بیت(ع) و شهدا نشویم

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: اقدام و عمل تنها به اقتصاد جامعه محدود نشود بلکه باید به حوزه قرآنی توجه ویژه شود

حجت الاسلام علیزاده بر حمایت از فعالان قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: دستورات قرآن کریم باید در متن جامعه پیاده شود و همه می‌توانند از ظرفیت قرآن در ادارات، جامعه و خانواده بهره‌گیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha