دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با عنایت الهی و حضرت رضا(ع)، توجه آیت الله واعظ طبسی(ره) و استعدادهای درخشان این دانشگاه، به اصالت های حوزوی خود پایبند بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، در مراسم تقدیر از ممتازان تحصیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بازدید تولیت آستان قدس رضوی از این مجموعه، با اعلام این خبر گفت: این دانشگاه در میان دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی، در رشته علوم انسانی و اسلامی، رتبه نخست  را  کسب کرده است.

وی درباره حوزوی بودن دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: این دانشگاه با عنایت الهی و حضرت رضا(ع)، توجه موسس آن، آیت الله واعظ طبسی و استعدادهای درخشان، به اصالت های حوزوی خود پایبند بوده و خواهد بود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مرحوم آیت الله واعظ طبسی نسبت به امور این دانشگاه حمایت، هدایت و مراقبت جدی داشت، گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی زیرساخت های قوی دارد که گام های موفقی برداشته و بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آمار بیش از 2500 فارغ التحصیل این دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: از این تعداد، 364 استاد رسمی در سطوح چهارگانه حوزوی و 202 تن در مراکز آموزش عالی در سطح کشور فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: تعداد 485 نفر از مجموعه فارغ التحصیلان این دانشگاه در مجموعه قوه قضائیه فعالیت دارند که 275 نفر قاضی هستند.

برپایه این گزارش، در این مراسم از 31 نفر از طلاب ممتاز تحصیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی تقدیر شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha