چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین صادق زاده _شهرداری تهران

حوزه/ رسيدگي به مشکلات فرهنگي محلات و پشتيباني مساجد از نزديک و با حضور شهرداران مناطق، ظرفيت مناسبي براي کار فرهنگي گسترده از متن جامعه و با محوريت مساجد فراهم ساخته است .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام  والمسلمین صادق زاده امروز در دیدار با مراجع و علما در قم ، گزارشی از اقدامات شهرداري تهران در حوزه دين، مساجد و حوزه هاي علميه ارائه کرد.

وی در دیدار با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی  با اشاره به برگزاري نشست هاي فصلي مستمر و هدفمند با همه ائمه جماعات مساجد پايتخت به تفکيک مناطق 22گانه شهري، گفت: رسيدگي به مشکلات فرهنگي محلات و پشتيباني مساجد از نزديک و با حضور شهرداران مناطق ، ظرفيت مناسبي براي کار فرهنگي گسترده از متن جامعه و با محوريت مساجد فراهم ساخته است . 

مشاور شهردار تهران تصريح نمود: عملکرد ارائه شده تنها به مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري اختصاص داشته و اقدامات گسترده ساير سازمانهاي تحت پوشش شهرداري تهران را در بر نمي گيرد.

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده ادامه داد: کمتر مناسبتي از ايام مذهبي و اعياد را مي توان يافت که شهرداري فاقد برنامه براي مساجد باشد.

وی افزود:  به عنوان نمونه مي توان به اقامه نماز جماعت در پايانه هاي اتوبوسراني، ايستگاه هاي اصلي مترو ،بوستان هاي شاخص و ...،  مساعدت براي برگزاري مراسم جشن هاي دهه ولايت در نيمي از مساجد  به همراه توزيع محصولات فرهنگي همچون سيزده اينفوگراف مربوط به غدير، و همچنين برگزاري مراسم در ايام فاطميه در همه مساجد و حوزه هاي علميه اشاره نمود که آخرين مورد مربوط به مساعدت ده میليون ريالي به همه مساجد برگزارکننده اعتکاف در تهران مي باشد.

رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران با اشاره به سالروز رحلت اسوه صبر و مقاومت حضرت زينب(س) در روز آخر اعتکاف، توزيع محصولات فرهنگي در همين رابطه بين جوانان معتکف را از برنامه هاي اين مرکز برشمرد.

در این دیدار آيت الله العظمي موسوي اردبيلي ضمن ابراز خرسندي از فعاليت هاي فرهنگي انجام گرفته در پايتخت با محوريت مساجد، گفتند: سعي نمائيد تمام اين مسائل به نحو احسن انجام و پشتيباني از مساجد با جديت دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha