یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رحیم پور ازغدی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که مرجع سازی و مرجع سوزی از مأموریت های تشیع انگلیسی است، گفت: صاحبان تفکر شیعه انگلیسی با سلاح حب دروغین اهل بیت(ع)، عوام را می فریبند و ریشه اسلام را می خشکانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حسن رحیم ‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شامگاه سه شنبه 31 فروردین ماه، در همایش بررسی ماهیت تشیع انگلیسی، در حوزه هنری تهران، اظهارداشت: تشیع انگلیسی یعنی شیعه ای که انگلیس، آمریکا و اسرائیل او را دوست دارند و تقویت می کنند، البته چنین شیعه ای مختص فرد و افراد و یا شبکه های ماهواره ای نیست، بلکه یک تفکر منحرف و ضداسلامی است.

وی با اشاره به این که تفکر تشیع انگلیسی حتی قبل از وجود آمریکا و اسرائیل هم درصدر اسلام وجود داشته است، ادامه داد: صاحبان این نوع تفکر همان کسانی بودند که امیرالمومنین علیه السلام را در جنگ صفین و جمل، امام حسن علیه السلام را در نبرد علیه معاویه و امام حسین علیه اسلام را در نهضت عاشورا و قیام شان تنها گذاشتند، چون می گفتند شیعه ای می خواهیم که بی طرف بوده و در پیروی اش نبرد و خطر و سختی نداشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که تشیع انگلیسی یک طیف است که حتی در داخل برخی حوزه های علمیه هم ریشه داده است، افزود: تفسیر دل دادگان به تشیع انگلیسی از شیعه، دنیا مدارانه، راحت طلبانه، خود محورانه و سازش کارانه است.

وی تصریح کرد: مسئله تشیع انگلیسی امر تازه‌ای نیست و در طول تاریخ حتی صدر اسلام نیز بوده است، لذا بایستی برخی هیئات ها، مداحان، طلبه‌ها و اقشار مردم را آگاه کرد. رهبران گروه‌های سازماندهی شده باید شناسایی و افشا شوند، چرا که ظلمی که این تفکر به تشیع می‌کند بیش از صدمه دیگر دشمنان شیعه است.

*خدمت به اسرائیل؛ ویژگی تشیع انگلیسی

رحیم پورازغدی افزود: درگیر کردن مسلمین با یکدیگر، ایجاد درگیری های خشونت بار فرقه ای و سازش با اسرائیل از خصوصیات بارز تشیع انگلیسی است. همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این ها درصدد هستند هیئت ها، مساجد و حوزه های علمیه را سکولار نمایند.

وی ادامه داد: صاحبان این تفکر با سلاح حب دروغین اهل بیت علیهم السلام، عوام را فریفته، ولذا در این مسیر به سواد اسلامی، علم شیعی، صبر، بصیرت و مراقبت نیاز داریم تا اسیر توطئه ها نگردیم.

*تبدیل دو قطبی "اسلام در برابر کفر" به "شیعه در برابر سنی"

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هدف دیگر تشیع انگلیسی تبدیل دو قطبی "اسلام در برابر کفر، دیکتاتوری و شرک و فساد" به دو قطبی "شیعه و سنی" است. حنبلی های سنی مثل اخباری های شیعه هستند، لذا این دو تفکر به لحاظ روش مواجهه با قرآن و حدیث مثل یکدیگرند، اما در منابع متفاوت اند. پس باید توجه داشت تشیع انگلیسی نماینده قلابی شیعه و تکفیری ها هم نماینده قلابی سنی هستند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه اکثریت اهل تسنن مخالف وهابیت بوده و محب اهل بیت علیهم السلام هستند، یادآورشد: متأسفانه تریبون های دنیا تنها در اختیار وهابیون و تشیع انگلیسی است و مردم دنیا نه حرف شیعه را می شنوند و نه حرف سنی. لذا می بینیم دو قطبی "اسلام و کفر" به دو قطبی "شیعه و سنی" تبدیل شده است.

*ظلم بزرگ به شیعه

وی افزود: قمه زنی یک مفهوم سمبولیک است، اما این نوع تفکر ظلم بزرگی به شیعه می کند. بهائیت و بابیت از درون حوزه های شیعه درعراق متولد شد و اولین حلقه های اطراف بهائیت و بابیت را برخی طلبه ها تشکیل دادند که البته بعدا از دین خارج شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دشمن درصدد است تشیع را به تعصب تبدیل کرده و به جای شیعه استکبار ستیز، شیعه ای بی محتوا و خنثی ایجاد کند.

وی با اشاره به خرسندی آمریکا و اسرائیل نسبت به ایجاد تفرقه بین مسلمانان و کشتار آن ها، گفت: جان کری در نشست لابی صهیونیست ها عنوان کرد که جنگ سی ساله مسیحیان در اروپا امروز در خاورمیانه و بین مسلمانان به راه افتاده است.

*عوام فریبی؛ راهبرد تشیع انگلیسی

رحیم پوازغدی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم از زمان ائمه اطهار(ع) مرجع سوزی و مرجع سازی بوده، امام خمینی (ره) هم می‌ فرمودند که این ها در حوزه‌ ها نفوذ دارند که البته کسی آن ها را نمی شناسد، معمم و استاد اخلاق هستند و همه تصور نور محض از آنها دارند. اما زمانی کارشان می‌گیرد که یک عده عوام بدون معرفت دورشان را بگیرند.

*نظر امام(ره) درباره شیعه انگلیسی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان یادآور شد: شیعه انگلیسی قبل از انقلاب هم بوده و امام راحل آن ها را ولایت مداران بی دین نامیدند، پس از انقلاب و تا امروز هم شاهد حضور چنین افراد و تفکراتی هستیم که باید تلاش کرد ضمن این که باید عالم، اهل عمل و جهاد باشیم، اعضای این جریانات را نسبت به انحراف شان آگاه نمائیم، چرا که ضربه اصلی را همین افراد به تشیع می زنند.

برپایه این گزارش، در این همایش همچنین از کتاب "مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی" نوشته صالح قاسمی رونمایی شد. این کتاب نگاهی گذرا به جریان افراط گرایی شیعی دارد. 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha