شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
واگذاری دو جزیره مصر

حوزه/ شیخ هاشم اسلام و مجدی حسین اندیشمندان مصری واگذاری دو جزیره مصر به عربستان را خیانتی آشکار به امت اسلام دانستند و از مردم مصر خواستند برای بازپس گیری این دو جزیره از عربستان مبارزه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دولت مصر شامگاه شنبه (21 فروردین) از امضای توافقنامه مرز دریایی میان این کشور و عربستان خبر داد که بر اساس آن، این دو جزیره استراتژیک در دریای سرخ در آب‌های سرزمینی عربستان قرار می‌گیرد؛ تصمیمی که خشم مردم مصر را برانگیخت و اکنون برخی شخصیت های مصر به این اقدام واکنش نشان داده اند.

فروش دو جزیره به عربستان شرعا حرام است و عربستان باید توبه کند

در این زمینه پایگاه الشعب مصر با شیخ هاشم اسلام عضو سابق کمیته فتوای الازهر گفتگو کرد.

شیخ هاشم اسلام گفت: فروختن دو جزیره تیران و صنافیر جایز نیست و جنایتی بزرگ به شمار می رود و چنین معاملاتی عقب نشینی از ثوابت و اصول و خاک سرزمین و میهن ما است که از لحاظ شرعی خیانتی بزرگ به خدا و پیامبر و مردم مصر به شمار می رود و جنایتی نابخشودنی و باطل و حرام است و کاملا نامشروع است و تمام آثار این معامله نیز باطل و فاسد خواهد بود و هیچ کس حق ندارد حتی یک وجب از خاک مصر را بفروشد.

وی افزود: هیچ حاکم و مسئولی در هیچ نسل و دوره ای حق ندارد حتی یک وجب از مصر را بفروشد تا چه رسد به شخصیتی که به زور کودتا روی کار آمده باشد و با صهیونیست ها پیوند دوستی داشته باشد و بر این اساس این معامله در راستای تقویت دشمنان امت اسلام و تضعیف مسلمانان خواهد بود و کاملا نامشروع است.

صهیونیست ها ارباب حاکمان عربی هستند

عضو سابق کمیته فتوای الازهر در مورد اجازه گرفتن السیسی از اسرائیلی ها قبل از این معامله گفت: اجازه گرفتن از صهیونیست ها قبل از فروش بخشی از سرزمین ما نشان می دهد که اکنون اسرائیل ارباب عرب ها شده که همه سر سپرده او هستند و بر این اساس می توان گفت بخش گسترده ای از کشورهای عربی دست نشانده اسرائیل هستند و اگر این گونه نیست آیا یک انسان آزاده در مورد سرنوشت سرزمین خود از کسی اجازه می گیرد؟ رژیم صهیونیستی چه ارتباط و ولایتی بر سرزمین مسلمانان دارد تا در این باره اجازه بدهد؟

عربستان از اشتباه خود توبه کند

وی در مورد عربستان نیز گفت: حاکمان عربستان نیز اشتباه بزرگی مرتکب شده اند و ما امیدواریم آنها به اشتباه خود پی ببرند و توبه کنند و اشتباه خود را اصلاح کنند، زیرا این معامله یک فساد بزرگ برای امت اسلام است و به سود دشمنان ما تمام خواهد شد و از سوی دیگر موجب ایجاد کینه و دشمنی میان امت اسلام و انحراف اذهان آنها از صهیونیست ها خواهد شد.

مردم مصر ساکت ننشیند

شیخ اسلام خطاب به مردم مصر نیز گفت: تمام گروه ها و اقشار مصر باید مخالفت قاطع خود را با این معامله باطل و حرام و خائنانه اعلام کنند و این دو جزیره را از عربستان بازپس بگیرند. ای مردم بزرگ مصر آیا نشسته اید تا سینا از دست برود و مصر تجزیه شود؟ در این صورت فایده ارتش های کشورها چیست اگر نخواهند از خاک سرزمین خود دفاع کنند؟

مجدی حسین از زندان: واگذاری دو جزیره به سود رژیم صهیونیستی است

مجدی حسین، متفکر و نویسنده مصری و رئیس حزب استقلال و سردبیر روزنامه الشعب نیز که چند سال است در زندان به سر می برد با صدور پیامی در این باره گفت: واگذاری دو جزیره صنافر و تیران به عربستان، اقدامی در راستای منافع صهیونیست ها می باشد.

وی افزود: عربستان که روزگاری به سکوت گذرانده و اکنون به کفر دهان گشوده ارتشی برای حمله به اسرائیل ندارد و پایگاه های آمریکایی موجود در عربستان نیز برای آن است که سرزمین های عربی تحت سلطه صهیونیست ها و آمریکایی ها باشد.

این آزادی خواه مصری خاطر نشان کرد: مصر و مردم مصر می توانند از ننگ و عار این معاهده نجات یابند و برای آزادی فلسطین و بازپس گرفتن قدس شریف جهاد کنند و باید توجه داشت که دو جزیره تیران و صنافیر دو جزیره اساسی برای مبارزه با صهیونیست ها به شمار می روند و اسرائیل نیز این را به خوبی می داند و از این رو بود که نظام مصر را به فروختن این دو جزیره به عربستان وادار کردند؛ چراکه عربستان مزدور صهیونیست ها در منطقه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha