چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تصاویر/ مراسم پرفیض اعتکاف در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امسال بيش از ۲۰ هزار نفر در اعتکاف شرکت کرده اند که ۷۰ درصد آنان بين ۱۵ تا ۴۰ سال می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع معتکفان مسجد الغدير بابل، با اشاره به اهميت اعتکاف در ماه رجب، بيان داشت: سنت فراموش شده اعتکاف در انقلاب اسلامي احيا شد

وي با اشاره به روايتي در بيان اهميت اعتکاف، افزود: در زمان پيامبر (ص) اعتکاف ماه مبارک رمضان از سوی پيامبر اکرم (ص) انجام مي شد، يکسال جنگي در این ماه اتقاف افتاد و پيامبر سال بعد قضاي اعتکاف را بجا آوردند و 20 روز را معتتکف شدند.

حجت الاسلام شکريان با اشاره به اين‌که اقشار مختلف از در اعتکاف شرکت دارند، ادامه داد: امسال بيش از 20 هزار نفر در اعتکاف استان مازندران شرکت کرده اند که از اين تعداد 60 درصد بانوان و مابقي آقایان هستند، همچنین از کل معتکفین، 70 درصد بين15 تا 40 سال می باشند.

مدير کل تبليغات اسلامي مازندران خاطر نشان کرد: يکي از بزرگترين ارزش هاي اعتکاف به اين است که معتکف به مسجد رفته و اعمال و مناسک را در اين مکان الهي اقامه مي کند

وي در ادامه به روايتي اشاره کرد و افزود: به امام علي(ع) گفتنند بين بهشت و مسجد کدام را انتخاب مي کنيد ايشان فرمود "مسجد را انتخاب مي کنم"، گفتند: چرا؟ فرمود "بهشت مرا راضي و خشنود خواهد ساخت، ولي در مسجد خداوند خشنود مي شود و من خشنودي خدا را ترجيح مي دهم".

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha