شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی غفاری /حوزه خواهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علی غفاری گفت: شعار سال مبنای منطقی و استدلالی دقیقی دارد که همه مردم به خصوص جوانان باید در آن تدبر و تعمق کرده و بر اجرای آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی غفاری، در نشست هم اندیشی معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان اظهارداشت: طبق فرمایش امام جواد(ع)، مومن برای موفقیت در کارهایش نیاز به توفیق الهی، واعظ درون و نصیحت پذیری دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: اگر تمام ابزار و امکانات برای تحقق امری فراهم گردد، اما اراده الهی نباشد؛ قطعا هیچ پدیده ای رخ نخواهد داد.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان یک مصداق بارز امر الهی همیشه بر این باور بوده است که اگر  توفیق و تائید الهی همراه  فعالیت ها و برنامه ریزی های آن باشد، هیچ کس نمی تواند مانع توسعه و پیشرفت آن شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: خواهران طلبه که ادامه دهنده راه انبیاء بوده و علم الهی را در دست دارند؛ باید بدانند که توفیق الهی با نیت پاک، طهارت نفس و سپس تلاش و برنامه ریزی و در نهایت عمل به دست می آید و اگر کسی تقوای الهی پیشه کند خداوند راه را برای او باز می کند.

وی گفت: با توجه به این که نمود بیرونی فعالیت های حوزه علمیه بیشتر در قالب محصولات و برنامه های فرهنگی و پژوهشی است؛ لذا باید معاونین فرهنگی، پژوهشی با همکاران زیربط خود در مدارس علمیه، نشست های هم اندیشی را برگزار کنند تا با استفاده از تجربیات، داشته ها و ایده های یکدیگر به راهکارهای مناسب و بهتری در جهت توسعه و ترویج بیشتر فعالیت های فرهنگی دست یابند.

فعالیت هزار مبلغ خواهر در مازندران

حجت الاسلام والمسلمین غفاری تاکید کرد: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران مازندران دارای بیش از 1000 مبلغ در استان می باشد که با دستگاه های مختلف همکاری می کنند؛ لذا برای ساماندهی تعاملات این مبلغین با سایرنهادها، نیاز است که معاونین فرهنگی مدارس در تکمیل سامانه سمتاز (یکپارچه سازی فعالیتهای فرهنگی) اهتمام بیشتری نمایند.

وی اظهار کرد: با توجه به این که طلاب دارای استعدادهای خوبی در زمینه های مختلف فرهنگی هنری می باشند؛ لذا باید توانمندی طلاب توسط معاونین فرهنگی شناسایی شده  تا در برنا مه های مختلف از این استعدادها استفاده گردد.

وی در ادامه با اشاره به  ضرورت پیگیری منویات مقام معظم رهبری اعلام کرد: پیام نوروزی رهبر انقلاب در اول هر سال نقشه راه و شاه کلیدی است که باید توسط مردم و مسئولین به خصوص طلاب پیگیری گردد، هم چنین معظم له در حرم رضوی فرمودند که انتخاب شعار سال 95 مبنای منطقی و استدلالی دقیقی دارد که همه مردم به خصوص جوانان باید در آن تدبر و تعمق نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای این است که به گو نه ای رفتار کنیم که اگر یک روزی تمام کشورهای دنیا درب هایشان را به روی ایران ببندند، بتوانیم مقاومت کرده و به راحتی زندگی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری تصریح کرد: اقتصاد دارای سه رکن تولید، توزیع و مصرف می باشد که طلاب می توانند با مصرف محصولات داخلی مرغوب و همچنین فرهنگ سازی استفاده از کالاهای داخلی ،تولید کنندگان داخلی را تشویق و حمایت نموده و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha