شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر خوش چهره

حوزه/ امروزه ما با دنیای سلطه گران تقابلی سرد در تمامی عرصه ها داریم و همچنین درجنگ اقتصادی در تمامی سطوح فکری، فرهنگی قرار داریم لذا باید آرایش و رفتار ما متناسب با تحرکات دشمن باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر خوش چهره در همایش " طلاب انقلابی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل " که عصر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه با حضور اساتید و طلاب برگزار شد، با اشاره به علت های دشمنی سلطه گران علیه نظام اسلامی ایران، خاطر نشان ساخت: سلطه گران که در راس آن آمریکا قرار دارد، تضادی عمیق با این نظام اسلامی دارند که علت های متفاوتی همچون هراس از اسلام و سخن حق و همچنین قطع دست آنان از منافع اقتصادی کشور بوده که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است.

وی در ادامه افزود:امروزه ما با دنیای سلطه گران در تمامی عرصه ها  همچون  تهاجم اقتصادی در تمامی سطوح فکری، فرهنگی و... تقابلی سرد داریم و باید بدانیم که تمام مشکلات ما دیپلماسی نمی باشد.

این استاد دانشگاه بیان داشت:  تاریخ خود تاکید بر این است که مشکل اصلی دشمنان، اسلام ناب مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است که آن را در مقابل خود دیده اند و همواره در صدد اسلام هراسی و تشکیل گروه های تکفیری هستند تا چهره خشن و نامناسب از اسلام نشان دهند.

وی  اظهار داشت: ما در تهاجم آشکار اقتصادی با دنیای سلطه قرار داریم که جوهر عدالت اقتصادی ما را نشانه گرفته و برون رفت از این عرصه نیازمند برنامه ای منسجم، دقیق و منظم می باشد و همچنین باید بدانیم که امروزه در اقتصاد جنگی به تعبیر رهبری قرار داریم، لذا باید آرایش و رفتار ما متناسب با تحرکات دشمن باشد.

دکتر خوش چهره با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی خاطر نشان ساخت: مبانی کلیدی و ارزشی اقتصاد مقاومتی از مبانی اسلام می باشد و همواره به عنوان مکتب اقتصادی ایران مطرح می شود.

وی در ادامه ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی یک بینش و رویکرد است که ظرفیت یک مکتب اقتصادی را دارد و اگر بصورت درست تبیین شود، تبدیل به نظام اقتصادی خواهد شد و در تبیین این ظرفیت باید تمامی نهادهای علمی همچون حوزه علمیه و دانشگاه با برگزاری نشست ها و میزگردها گام موثری بردارند.

استاد دانشگاه به بیان چالش های تهدید کننده اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت:حوزه اقتصاد مقاومتی را سه چالش جدی، عدم درک صحیح مفهومی که موجب برداشت های متفاوت می شود، عدم اعتقاد و باور و عدم ظرفیت در مسئولین اجرایی تهدید می کند.

استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به تعریف مفهومی اقتصاد مقاومتی خاطر نشان ساخت: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم سازی متناسب با شرایط، تنش ها و لغزش ها است و تبلور اصلی آن در تولید ملی معنی می شود و تشخیص آفت ها و مقابله با خطرات از ویژگی های این اقتصاد است.

وی در پایان با اشاره به فرمان رهبری مبنی بر تبیین سیاست های بلند مدت بدونه اتکاء به نفت که در دهه 70 بوده، اظهار داشت: متاسفانه در نظام سیاسی و اجرایی کشور به سیاست های بلند مدت رهبری مبنی بر عدم اتکاء به نفت توجه نشده است و همواره وابسته به نفت بوده ایم.

.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha