یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام شکریان/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، مهم ترین عامل ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی جوامع امروز را فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در جمع فعالان و مسئولان موسسات قرآنی ساری با بيان اينكه قرآن عظمت وجودي حي و موجودي زنده است، گفت: قرآن نسخة عملي هدايت بشر به صراط مستقيم است.

وی با بیان این که آموزه های قرآنی بايد از شكل تشريفاتي خارج و در متن زندگي و همه ابعاد قرار گيرد، افزود: اگر فرهنگ جامعه با آموزه هاي قرآن آميخته نشده باشد و روح قرآني در برنامه هاي كار ما نباشد بركتي در فرهنگ و هنر ما وجود نخواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: قرآن کريم در برگيرنده هدايت و سعادت انسان در دنيا و آخرت است و در همه مراحل زندگي رهبر و راهنماي انسان به سوي کمال است.

وی با بیان این که آموزه های قرآنی روش صحیح زیستن را به ما می آموزد، ادامه داد: مفاهیم ناب الهی در بر گيرنده تمام ابعاد زندگي انسان و تضمين کننده سعادت فردي و اجتماعي و دنيوي و اخروي اوست.

حجت الاسلام شکریان، مهم ترین عامل ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی جوامع امروز را فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی دانست و تصریح کرد: به هر ميزاني که انسان آموزه‌ها و دستورهاي قرآن را در زندگي به کار بندد، موفقيت کسب خواهد کرد و هر اندازه هم از قرآن فاصله بگيرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

وی با بیان این که زندگی قرآنی سعادت ابدی و جاودانه را شامل خواهد شد، ادامه داد: قرآن مجيد اصلي هدايتگر و تربيت کننده افراد و جوامع بشري به سوي کمال و نيل به ارزش‌هاي اخلاقي و انساني است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با تأكيد بر اين‌كه بايد زمينه حفظ قرآن كريم در كشور فراهم شود، گفت: حفظ قرآن کريم محور اصلي در اين حوزه بوده و زمينه انس با قرآن كريم را افزايش مي‌دهد.

حجت الاسلام شکریان افزود: باید هدف از حفظ قرآن، تدبر و هدف از تدبر، تفسير و هدف از تفسير فراهم كردن زمينه انس با قرآن و عمل به قرآن در زندگي باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha