جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجلس شورای اسلامی

حوزه/ با وجود اینکه آحاد مردم نقدهای زیادی به عملکرد ضعیف مسئولین در حمایت از تولید و بهبود رفاه اجتماعی دارند، ولی با همه این نارسایی ها هیچ وقت در شرایط حساس کشور در عمل به وظیفه شان کوتاهی نکرده اند.

تنی چند از مدیران مدارس علمیه استان تهران، در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با بیان این که بهبود معیشت مردم، حل معضل بیکاری و رفع موانع ازدواج جوانان باید از اولویت های مجلس دهم باشد، تصریح کردند: منتخبان ملت برای حراست از امنیت اقتصادی کشور باید با دولت همکاری کنند و فرصت به دست آمده را قدر بدانند، چرا که این چهار سال به سرعت خواهد گذشت و حاصل کار قطعاً مورد توجه مردم خواهد بود.

هیچ جناحی حق مصادره انقلاب را ندارد

حجت الاسلام و المسلمین حمید رحیمی، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران با بیان این که حضور مردم در مرحله دوم انتخابات، تکمیل حماسه ماندگار هفتم اسفند است، گفت: امروز ایران اسلامی در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد و ما این امنیت و آسایش را اولاً مدیون خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستیم و ثانیاً با حضور دشمن شکن مردم در پای صندوق های رای به دست آورده ایم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران افزود: برخلاف کشورهای منطقه که از کوچکترین امنیت و آسایش نیز محروم هستند، در جمهوری اسلامی به برکت هدایت های داهیانه و مدیریت جهانی رهبر معظم انقلاب و با پشتیبانی مردم، امنیت کامل برقرار است و این ها همگی نشان از کارآمدی و اقتدار نظام اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی است.

 وی با تاکید بر اینکه هیچ جناحی در کشور حق مصادره حضور حماسی مردم در انتخابات را ندارد، تصریح کرد: رأی مردم، رأی به گفتمان ها است. چرا که مردم هیچ گاه هدف شان رأی به حزب و جریانات سیاسی نیست، بلکه به گفتمان همسو با آرمان های و ارزش های انقلاب اسلامی رأی می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین  رحیمی با بیان اینکه مطالبات مقام معظم رهبری از نمایندگان مجلس، همان دغدغه های مردم است، گفت: منتخبان ملت باید با قانون گذاری درست و صحیح، صادقانه وارد کار و خدمت به مردم شوند.

بعد از حماسه سیاسی نوبت حماسه اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد پیکری، مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) نیز با اشاره به اینکه حضور مردم در مرحله اول انتخابات مجلس لبیک فراگیر به امر مقام معظم رهبری بود، گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس که در برخی شهرهای کشور برگزار خواهد شد، ملت ایران یکبار دیگر در عمل نشان خواهند داد که در مقابل کینه توزی های دشمن هوشیار هستند و صحنه را خالی نمی گذارند و اجازه نمی دهند تا نظام اسلامی دچار چالش شود.

وی افزود: نعمت حضور مردم در تمامی مقاطع حساس انقلاب و حمایت همه جانبه از آرمان های انقلاب اسلامی، بزرگترین نعمتی است که نظام اسلامی از آن برخوردار می باشد.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه مردم انقلابی ایران همواره وفاداری خویش را به اسلام و ولایت فقیه ثابت کرده اند، تصریح کرد: تا زمانی که این شعور عمومی در جامعه وجود دارد، دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند و چنانچه مسئولین و منتخبین مجلس همچون مردم به امر رهبری لبیک بگویند، خواهند توانست به پشتیبانی همین مردم خدمات بسیار بزرگی را برای پیشرفت کشور انجام دهند.

مدیر مدرسه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه بعد از حماسه سیاسی نوبت حماسه اقتصادی است، اظهار داشت: مردم می خواهند همانگونه که در عرصه سیاسی حماسه آفریدند، در عرصه اقتصادی نیز حضوری فعال و موثر داشته باشند، به شرطی که نمایندگان مجلس با تصویب قوانین اقتصادی متناسب با شرایط کشور راه را برای تحقق اقتصادی فراهم کنند و قطعاً اکثر مردم توانایی ایجاد اشتغال با راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ را دارند و حمایت نمایندگان مجلس و دولت از تولیدکنندگان داخلی زمینه های خلق حماسه اقتصادی را ایجاد خواهد کرد.

خلف وعده باعث رسوایی است

وی با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن مطالبات مردم توسط برخی منتخبین و خلف وعده ها باعث رسوایی این افراد خواهد شد، تصریح کرد: به بازی گرفتن عقل و شعور مردم حماقتی است که بعید می دانم کسی جرأت آن را داشته باشد. نمایندگان مجلس و سایر مسئولین وظیفه ای جز خدمت به مردم را ندارند و اگر مسئولین به دنبال عاقبت بخیری هستند با تمام وجود سعی کنند از فرصت ایجاد شده برای خدمت به نحو احسن بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین پیکری با تاکید بر عنایت خاص امام زمان(عج) به ملت ایران در خلق حماسه های بزرگ، گفت: ایران اسلامی تنها کشور شیعی است که به برکت خون شهدا و اخلاص و صداقت مقام معظم رهبری توانسته معارف دینی و الهی اهل بیت(علیهم السلام) را در جهان نشر و تبیین کند و امیدواریم مسئولین کشور نعمت حضور و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی را قدر بدانند.

رونق تولید داخلی از مطالبات جدی مردم است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی بدری، مدیر مدرسه امام القائم(عج) با بیان اینکه مردم با وجود همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی به امر ولایت لبیک می گویند، اظهار داشت: ملت ایران یکبار دیگر حضور حداکثری خود را در انتخابات نشان خواهند داد و این حضور حماسه ساز مسئولیت کارگزاران نظام را در قبال این نعمت بزرگ سنگین تر می کند.

وی ادامه داد: بارها و در طول این 37 سال ثابت شده است که حضور مردم در انتخابات باعث گردید تا بسیاری از شرارت ها و دشمنی های استکبار علیه کشورمان دفع شود و کشور از گزند آن ها در امان بماند و دشمنان نظام با ناامیدی از عدم تحقق نقشه های شوم شان به تکرار ادعاهای واهی علیه ایران اسلامی بپردازند.

استاد حوزه تهران خطاب به منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمت به مردم را قدر بدانید و با ایجاد یک مجلس قدرتمندِ استکبارستیز از حقوق مردم صیانت کنید و قوانینی را تصویب کنید که با اجرای آن ها ضمن حل مشکلات مردم، از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی تخطی نشود.

مدیر مدرسه امام القائم(عج) با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال و رونق بخشیدن به تولید داخلی از مطالبات جدی مردم می باشد، تصریح کرد: امیدواریم با تدبیر دولت و مجلس راهکارهایی اندیشیده شود تا دغدغه ها و نگرانی های مردم در این خصوص برطرف شود و خدای نکرده اینطور نباشد که با سرگرم شدن به مطامع دنیوی و دعواهای حزبی حق مردم را ضایع کنند.

مجلسی قوی، با ایمان و دلسوز می خواهیم

 حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(علیه السلام) با اشاره به اینکه مسئولین باید شرایط و فضای حضور حداکثری مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس را فراهم کنند، گفت: خداوند متعال را شاکریم که حضور چشمگیر و دشمن ستیز مردم در انتخابات از اول انقلاب تا امروز تداوم داشته است و این حضور نشان از بصیرت، آگاهی و پایبندی مردم به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: مردم ایران با وجود تمام دغدغه هایی که در مسائل اقتصادی و فرهنگی دارند، اما به اصل نظام و ولایت فقیه، خون پاک شهیدان و قداست جمهوری اسلامی ارزش خاص و اهمیت فوق العاده ای قائل هستند.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه منویات رهبری در خلق حماسه هفتم اسفندماه اثرگذار بود، اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات واقعاً دشمن شکن و استکبارستیز بود و این نشان از بصیرت آگاهانه مردم ایران دارد. و لذا از نمایندگان منتخب مجلس انتظار داریم با اقدامات مدبرانه خویش مجلسی قوی، با ایمان و دلسوز تشکیل دهند و بصورت جدی پیگیر حل مشکلات مردم باشند.

مردم در عمل به وظیفه ،  کوتاهی نمی کنند

وی با اشاره به اینکه مجلس خانه ملت است، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام خمینی(ره) مجلس در راس همه امور است، و لذا نمایندگان مجلس باید با قانون گذاری درست و با نظارت بر حسن اجرای قوانین و با هدف دفاع از حقوق مردم، دولت را مجبور به حمایت از تولید داخلی و اقتصاد دورن زا کند تا بتوانند حق الناسی که به واسطه آرای مردم بر گردن آن ها واقع شده است با عمل به وظایف شرعی و قانونی شان به نحو احسن ادای دین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی زاده با اشاره به پایبندی مردم به آرمان های انقلاب و امام(ره) گفت: با وجود اینکه آحاد مردم نقدهای زیادی به عملکرد ضعیف مسئولین در حمایت از تولید و بهبود رفاه اجتماعی دارند، ولی با همه این نارسایی ها هیچ وقت در شرایط حساس کشور در عمل به وظیفه شان کوتاهی نکرده اند.

فضای سیاسی آلوده نشود

حجت الاسلام والمسلمین قربان کریمی ترکانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند، بر خلق حماسه ای دیگر در مرحله دوم انتخابات مجلس تاکید کرد و گفت: ملت ایران با حضور دشمن شکن خود، نظام اسلامی را از گزند کینه توزی ها و نقشه های شوم دشمنان بیمه خواهند کرد و بدین گونه قدرت چانه زنی و اقتدار نظام را در اقصی نقاط عالم بویژه در مقابل استکبار جهانی ارتقا خواهند داد.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط و شور و شعف در جامعه، حضور پرشکوه مردم در انتخابات را موجب می شود، اظهار داشت: هم اکنون فصلی نو و جدید برای توسعه عمرانی، حمایت از اقتصاد داخلی و همدلی بیشتر بین مردم و مسئولین برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فراهم شده است. لذا منتخبین ملت با درک مشکلات مردم باید به سمت تصویب قوانینی قدم بردارند که ضمن الزام دولت به اقتصاد دورن زا، در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی قدم های موثر و عملی برداشته شود تا کشور را از شرایط مصرف کننده کالاهای خارجی به سمت استفاده از کالای ایرانی و ایجاد اشتغال برای جوانان با حمایت از کارگاه های تولیدی برسانند.

جریانات سیاسی مردم را منحرف نکنند

این استاد حوزه با هشدار جدی به جریانات سیاسی در به انحراف کشاندن حماسه حضور مردم در انتخابات به نفع مطامع حزبی شان، تصریح کرد: همه دست اندرکاران و کارگزاران نظام، فرزندان انقلاب هستند و تقسیم بندی مردم به خوب و بد و یا این جناح و آن جناح خطای بسیار بزرگی است، و لذا پیروزی یک حزب نباید باعث غرور و تکبر آن ها شود، زیرا هدف از انتخاب آنان توسط مردم، خدمت گزاری بهتر و تلاش برای حل مشکلات مبتلی به جامعه می باشد.

مردم مجلس شجاع و دلسوز می خواهند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبدالهی، مدیر مدرسه علمیه معیر تهران با بیان اینکه اصل انتخابات پشتوانه ای قوی برای نظام اسلامی است، گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای نشان دهده مردمی بودن نظام و علاقمندی آحاد افراد جامعه در تعیین سرنوشت کشورشان می باشد.

وی افزود: برگزاری انتخابات از اول انقلاب تاکنون نشان دهنده مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است و این مسئله از نقاط قوت انقلاب اسلامی است. لذا نفس حضور مردم در پای صندوق های رای پشتوانه محکمی را برای مسئولین کشور ایجاد می کند تا در عرصه داخلی به حل مشکلات اقتصادی و معضلات فرهنگی همت گمارند، و در عرصه بین المللی نیز بیش از پیش به حفظ اقتدار و عزت کشور و تثبیت آرمان های انقلاب اسلامی در جهان اقدام کنند.

مدیر حوزه معیر با تاکید بر اینکه مردم مجلسی شجاع و دلسوز می خواهند، اظهار داشت: آنچه از منتخبان ملت انتظار می رود این است که با ریل گذاری درست قانون و اتخاذ تصمیم های مدبرانه، در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت معیشتی مردم قدم بردارند.

استقامت در برابر زیاده خواهی های آمریکا

وی با بیان اینکه استقامت در برابر زیاده خواهی های آمریکا یکی از مصادیق پیشرفت می باشد، خاطرنشان کرد: هرگونه کم توجهی نمایندگان به منویات مقام معظم رهبری و بی احترامی به مطالبات مردمی می تواند ضربات جبران ناپذیری را متوجه کشور کند، و پیشرفت علمی، اقتصادی و.. را با چالش مواجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی با تاکید بر اینکه دغدغه اول مردم حفظ عزت و استقلال کشور است، گفت: در عین حال مردم انتظار دارند مسئولین با حفظ خطوط قرمز نظام از هیچ تلاشی در جهت رفع مشکلات کشور دریغ نکنند؛ زیرا مردم ضمن تفکیک مشکلات اجتماعی و اقتصادی با اصل حفظ اقتدار و عزت نظام، نشان دادند همچنان مطیع امر ولایت و متعهد به آرمان های نظام هستند.

 گفتگو: مهدی زارعی شبخانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha