جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ویژه نامه  حکیم بهابادی

حوزه/ ویژه نامه «حکیم بهابادی» به سفارش دبیرخانه کنگره بزرگداشت ملاعبدالله بهابادی یزدی ضمیمه شماره جدید "افق حوزه" منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ملاعبدالله بهابادی از جمله اندیشمندان قرن دهم است که متأسفانه آن چنان که باید به جامعه معرفی نشده است. وی در عصر صفویه می زیسته و استاد شیخ بهایی است.

در این ویژه نامه گفت وگوهایی از بزرگان حوزه، محققین و پژوهشگران و همچنین گزارش هایی از نشست اعضای کنگره بزرگداشت ملاعبدالله بهابادی با شخصیت های برجسته حوزوی ارائه شده است.

معرفی و بررسی آثار حکیم بهابادی از دیگر مطالب خواندنی این ویژه نامه می باشد.

هیئت اعزامی کنگره بزرگداشت ملاعبدالله بهابادی، دیداری با حضرت آیت الله بشیر نجفی داشته که در این ویژه نامه ارائه شده. وی رمز موفقیت این دانشمند بزرگ را تزکیه نفس دانسته و تأکید کردند: تزکیه نفس و اخلاص در انسان توسط عوامل متعدد شکل می گیرد که به نوع تفکر و رفتار فرد باز می گردد و توجه ویژه به مسئله تهذیب و تزکیه نفس یکی از ویژگی های بارز ملا عبدالله است. این خصیصه را می توان از مطالعه کلمات و آثار ایشان احساس و ادراک کرد و این مهم یکی از عوامل اساسی است که در پیشبرد اهداف مادی و معنوی اثرگذار است.

برخی از عناوین ویژه نامه عبارتند از: «کنگره های بزرگداشت  علما زمینه ساز الگوگیری نسل های کنونی است»، «دست یابی به خلاصه تفسیر درّۀ المعانی»، «شناساندن بزرگان عرصه علم و عمل اقدامی شایسته تقدیر است»، «منطق و فلسفه در فهم دقیق نصوص دینی مفید است»، «آیندگان بدانند برای سربلندی مکتب اهل بیت (ع) چه زحمات خالصانه ای کشیده شده است»، «حاشیه ملاعبدالله دارای استانداردهای کتاب درسی است»، «همسویی نظرات کلامی ملاعبدالله بهابادی با خواجه نصیر و مکتب حلّه»، «ملاعبدالله یزدی جامع المعقول والمنقول بود»، «تحلیل روش تفسیری حکیم بهابادی»، «باید دید ملاعبدالله چه جایگاهی داشته که هم سلاطین صفوی و هم عثمانی وی را گرامی داشته اند.

علاقه مندان جهت تهیه هفته نامه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده، یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

   

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha