یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بوستان کتاب

حوزه/ مؤسسه بوستان کتاب حدود هفتاد اثر در موضوع «امام علی(علیه السلام)،» چاپ و منتشر کرده است.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه»، مهدی محدثی  گفت: هر چند گفتن و نوشتن درباره امام علی (علیه السلام) و فضایل آن پیشوای معصوم، بسیار دشوار است اما مؤسسه بوستان کتاب در حد توان و بضاعت خود، تا کنون حدود هفتاد عنوان کتاب مستقل درباره امام علی(ع) چاپ و منتشر کرده است.

وی تصریح کرد: موضوعات این کتاب ها عمدتاً تاریخ اسلام، عقاید، اهل بیت، تعلیم و تربیت، اندیشه سیاسی و فقه استدلالی است که تعدادی از این آثار، مخاطبان تخصصی (طلاب و دانشجویان) و تعدادی نیز مخاطبان عمومی و کودک و نوجوان دارند.

وی به نام برخی از این کتاب ها و نویسندگان آنها اشاره کرد و گفت: عناوین و نام برخی از نویسندگان این آثار ارزشمند عبارتند از: «علی (ع) آیینه عرفان»؛ از استاد سید اصغر ناظم زاده، «علی (ع) ابر مرد مظلوم»؛ از محمد تقی رهبر، «امام علی (ع) صدای عدالت انسانی»؛ از جرج جرداق- ترجمه سیدهادی خسروشاهی، «الهیات در نهج البلاغه»؛ از آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، «ویژگی های امیر مومنان علی بن ابی طالب (ع)»؛ از دکتر نجارزادگان، «راه علی(ع)»؛ از آیت الله صدر، «انواری از نهج البلاغه»؛ از محمد جعفر امامی، «سیمای کارگزاران علی بن ابی طالب (ع)»؛ از علی اکبر ذاکری خمی، «پرتوی از فضایل امیر المومنین (ع) در قرآن»؛ از سید ابوالحسن مطلبی، «تعلیم و تربیت در نهج البلاغه»؛ از عبدالمجید زهادت، «خدا از نگاه امام علی (ع)»؛ از دکتر محمد محمدرضایی، «اصحاب امام علی (ع)»؛ از سید اصغر ناظم زاده قمی و ده ها اثر دیگر.

محدثی افزود: برخی از این عناوین به چاپ های متعددی رسیده و به تازگی برای چندمین بار تجدید چاپ شده اند که این امر، مایه افتخار مؤسسه بوستان کتاب است. از آن جمله می توان کتاب های: «راه علی (ع)» (9 چاپ)، «نقش و حقوق کارکنان در سازمان ها از نگاه امام علی (ع)» (7 چاپ)، «مظهر ولایت»، «علی (ع) آینه عرفان»، «دوستی در کلام امیر مؤمنان (ع)» (5 چاپ)، «فرهنگنامه غدیر»، «علی (ع) ابر مرد مظلوم» (4 چاپ) و ... را نام برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha