شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 377488
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کتاب «راز شهرت صادق هدایت»

حوزه/ کتاب «راز شهرت صادق هدایت» (ویراست دوم) به قلم محمد رضا سرشار منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «راز شهرت صادق هدایت» به بررسی آثار، عوامل شهرت و شخصیت و جایگاه صادق هدایت می پردازد.

 صادق هدایت معتقد بود نویسنده موقعی از شهرت حقیقی برخوردار است که خواننده داشته باشد. با این تعبیر، او توانست تنها با یک اثر نیمه بلند و سی و چهار داستان کوتاه به این شهرت حقیقی دست یابد. اما این تعداد اثر برای شهرت نویسنده ای که برخی نوشته های خود را زیر سؤال می برد بسیار کم است.

از طرفی هدایت حتی هیچ تعصب و علاقه ای به کشور، میهن و فرهنگ خود نداشت. با این حال خوانندگان بسیاری آثار و نوشته هایش را مطالعه نموده اند.

صادق هدایت که نه چهره ای تخصصی در ادبیات به شمار می آمد و نه چهره ای شاخص در فرهنگ و اخلاق؛ موضوع نقدها و بررسی هایی بوده است که حجم مجموع آنها ده ها برابر نوشته های اندک خود اوست.

هدایت خود می نویسد: «من که جِلِز و وِلز می زدم رمضانی معلوماتم را پشت شیشۀ دکانش بگذارد، یک شبه شدم نویسندۀ شهیر، مشهور آفاق.» پس چگونه است که صادق هدایت به چهره ای این چنین شاخص و به تعبیر دوستش، پرویز ناتل خانلری، به بتی بی ‌عیب و نقص بدل شده است؟!.

این کتاب که از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده، پیش ‌تر در حجم 200 صفحه برای پنج نوبت متوالی چاپ شد؛ ویراست جدید این کتاب دارای 302 صفحه می ‌باشد و به دلیل تکمیل و حجم گستردۀ مطالب افزوده شده، به عنوان چاپ اول در شمارگان 500 نسخه، با قیمت 18000 تومان چاپ و عرضه شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha