شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت ابوطالب

حوزه/ معاون تبلیغ مدرسه علمیه الغدیر اهواز از برگزاری مراسم سالروز رحلت حضرت ابوطالب(ع) عموی گرامی پیامبر اسلام(ص) در این مدرسه خبر داد.

 حجت‌الاسلام مصطفی فرطوسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت ابوطالب(ع)، گفت: ازآنجایی‌که در جامعه شبهات زیادی نسبت به شخصیت عموی پیامبر(ص) مبنی بر عدم مسلمان بودن ایشان وارد می‌کنند، تصمیم برآن گرفتیم تا به مناسبت ارتحال ایشان، مراسمی را در مدرسه علمیه الغدیر اهواز برگزار کنیم.

وی بابیان این‌که مراسم رحلت حضرت ابوطالب(ع)، با حضور طلاب، روحانیون و اساتید مدرسه علمیه، برگزار می‌شود، ابراز داشت: ازآنجایی‌که این مراسم، برای نخستین بار در این مدرسه برگزار می‌شود، بخش مهمی از مراسم به بررسی زندگی آن حضرت و خدمات ارزنده ایشان به پیامبر(ص) و اسلام اختصاص داده شده است.

معاون تبلیغ مدرسه علمیه الغدیر اهواز، زمان و مکان برگزاری این مراسم را چهارشنبه ساعت 11 در سالن اجتماعات این مدرسه اعلام کرد و گفت: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام سید شعاع فاخر از فضلای حوزه، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فرطوسی، در پایان با تأکید بر این ‌که برگزاری چنین مراسم‌هایی باید در مدارس علمیه گسترش یابد، اظهار داشت: طلاب علوم دینی، باید نسبت به شخصیت‌های برجسته دوران صدر اسلام، اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشند، تا در صورت لزوم آنها را برای مردم بازگو کنند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha