دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی ، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی با بیان این‌که مدرسه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز نسبت به دیگر مدارس سطح ۳ متمایز است، گفت: یکی از نکات بسیار مهم، استفاده از اساتید مبرز کشوری در ۷ عنوان رشته تحصیلی است.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این‌که هم‌اکنون 256 طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل می باشند، اظهار داشت: تا چندی پیش مدرسه  ولی‌عصر(عج) در دو سطح فعالیت می‌کرد که موفق به دریافت مجوز کوتاه‌مدت سطح سه نیز شده است.

وی با بیان این‌که مدرسه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز نسبت به دیگر مدارس سطح 3 متمایز است، گفت: یکی از نکات بسیار مهمی که این مدرسه را در بین سایر مدارس سطح سه سطح کشور متمایز کرده، استفاده از اساتید مبرز کشوری در 7 عنوان «کلام»، «عرفان»، «تاریخ تحلیلی»، «پژوهش تبلیغی»، «تفسیر»، «علوم حدیث» و «روانشناسی اسلامی» است.

حجت‌الاسلام موسوی، یکی از برنامه های کوتاه‌مدت این مدرسه را تربیت استاد اعلام کرد و افزود: در برنامه‌ریزی‌های مدرسه معین کرده‌ایم که إن شاءالله تا دو سه سال آینده، اکثر اساتید این مدرسه نیز از خود طلاب انتخاب شوند.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، تبلیغ کوتاه‌مدت و بلندمدت را یکی از برنامه‌های اصلی مدرسه خواند و تصریح کرد: در تبلیغ بلندمدت، هجرت در اکثر شهرها و روستاهای استان و در تبلیغ کوتاه‌مدت نیز اعزام در قالب طرح معراج و مدارس امین، توسط طلاب این مدرسه علمیه صورت می‌پذیرد.

وی با بیان این‌که طلاب سطح دو هر نیمسال باید یک تحقیق ارائه دهند، گفت: این برنامه باهدف تقویت روحیه پژوهشی آنها انجام می‌شود تا إن شاءالله پس از ورود به سطح سه با مشکل تحقیق و نویسندگی مواجه نشوند.

حجت‌الاسلام موسوی، در پایان، راه‌اندازی کارگروه‌های علمی را دیگر برنامه اصلی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز خواند و اظهار داشت: این کارگروه‌ها به‌صورت خودجوش توسط اساتید و طلاب مدرسه سطح 2 و سطح 3 راه‌اندازی شده و خوشبختانه آثار بسیار مطلوب و خوبی هم به دنبال داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha