دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 379393
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
ناهید طیبی

حوزه/ سخنگوی دانشنامه زن مسلمان گفت: «دانش نامه زن مسلمان» در ۵ جلد و در ۲ هزار مدخل علمی منتشر می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» ناهید طیبی صبح امروزدر نشست خبری که با موضوع شورای دانش نامه مشورتی زن  در سالن اجتماعات جامعه الزهرا برگزار شد،  با بیان اینکه از تاسیس جامعه الزهرا بیش از سه دهه می گذرد و در این مدت بانوان در سه عرصه آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج آموزه های دینی فعالیت داشته اند گفت: با همه این فعالیت ها، جای اثر علمی فاخر که پاسخ گوی نیازهای علمی جامعه اسلامی و غیر اسلامی زنان باشد احساس می شد.

وی افزود: طرح تدوین دانشنامه زن نیز بر همین اساس بوده و توانسته خلاء به وجود آمده در عرصه پژوهش و نیازهای علمی  و مطالعاتی زنان را پر کند.

سخنگوی دانشنامه زن مسلمان اظهار داشت: طرح اولیه دانش نامه که به عنوان دانش نامه زن مسلمان معروف است، با حضور مدیر جامعه الزهرا در 24 مرداد ماه سال 94 تدوین و سپس اولین جلسه شورای مشورتی دانش نامه زن با حضور متخصصین و صاحب نظران فن  و در 26 شهریور ماه  برگزار شد.

طیبی بیان داشت: دلیل نام گذاری این بود که این دانش نامه در رابطه با زن و مسائل مربوط به آن در ارتباط است و به پاسخ گوی نیازهای زن مسلمان در عرصه های مختلف مانند مسائل و موضوعات و مدخل می پردازد.

وی بیان داشت: این دانش نامه از ویژگی های مانند آسان بودن و جامعه بودن و سهل الوصول بودن و قابل  فهم برای همه زنان  برخوردار است.

سخنگوی دانشنامه زن مسلمان افزود: این جلسات که 22 مورد بوده، مباحثی مانند ساختار، سیاست های کلان، انتصاب مدیران، گزینش محورها، معیارهای مدخل گزینی و ویژگی های مدخل به تصویب رسید.

طیبی  گفت: این دانشنامه در سه گروه  علمی تاریخ، فقه و کلام و تفسیر و علوم اسلامی تشکیل شده و به مباحثی چون مقالات، مباحث تاریخی، جامعه شناسی، روانشناسی، اقتصاد و علوم سیاسی می پردازد.

وی  مهمترین هدف از نشر این دانشنامه را، تبیین، بسط و نشر مبانی دینی در حوزه زن وخانواده، ارتقا و تعمیق مباحث دینی مرتبط با حوزه زن، دفاع  از میراث اصیل و معتبر دینی ، کمک به رشد عمومی جامعه اسلامی درحوزه زن وارتباط علمی و فکری عنوان کرد.

سخنگوی دانشنامه زن مسلمان اظهار داشت: این دانش نامه دارای سایتی به نام www.muslimapedia.com است، این سایت که به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده آمار قابل توجهی از بازدیدکنندگان دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha