جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حمید رضا مطهری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/ رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: ما باید درس اخلاق مداری حتی در برابر دشمنان را از سیره نورانی سیدالشهدا(ع) فرابگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک سوم شعبان سالروز ولادت باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار ابراز داشت: اخلاق مداری حضرت ثارالله حتی در مواجهه با دشمنان نمونه بارز حفظ و رعایت کرامت انسانی است؛ کرامتی که باید در مسیر بندگی خدا قرار گیرد تا منشأ سعادت و هدایت بشریت باشد.

وی افزود: یکی از مهم ترین رفتارهای امام حسین (ع) که بیانگر اهتمام فراوان ایشان به ارزش و کرامت انسان است زمانی است که ایشان در محاصره نیروهای دشمن قرار گرفته و جنگ اجتناب ناپذیر شده و در این حال شمر ، به دلیل هم قبیله بودن با ام‌البنین (س) برای فرزندان او امان نامه آورده ،نزدیک خیمه‌های امام رفت و حضرت عباس(ع) و برادرانش را صدا زد، اما کسی پاسخ او را نداد. امام(ع) به برادرش ابوالفضل العباس (ع) فرمود: «جواب او را بدهید».

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: این رفتار اباعبدالله الحسین(ع) اهتمام آن حضرت به ارزش و کرامت انسان را نشان می‌دهد که دوست ندارد فرد مقابل هرچند فاسق است و دشمن اما نمی‌خواهد مورد بی توجهی قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر این که سبک زندگی حسینی در بردارنده تمام ارزش‌های انسانی و الهی است ، گفت: امام حسین(ع) بی شک بزرگترین پاسدار ارزش های الهی و احیاگر دین پس از ارتحال نبی مکرم اسلام است و تاسی به سیره گفتاری و رفتاری حضرت، لازمه دست یابی به سعادت دنیا و آخرت است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha