دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام موسوی کرمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمين موسوي كرماني گفت: امروز جامعه، نيازمند كار طلبه و حوزه هاي علميه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، وی در جشن فارغ التحصيلي سال تحصيلي ۹۴-۹۵ دوره عمومي جامعه الزهرا كه به همت معاونت آموزش در سالن آمفي تئاتر شهيد بهشتي اين مركز برگزار شد، اظهارداشت: جديّت در كار، آموزش، تبليغ، افزايش سطح آگاهي، آشنايي با علوم جديد و فضاي مجازي و غيره از اصليترين لوازم طلاب و فارغ التحصيلان حوزه هاي علميه است كه بايد به آن اهتمام ويژه اي داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز سنگ فرش جامعه، نيازمند كار طلبه و حوزه هاي علميه است و شما فارغ التحصيلان بايد با تلاش و پشتكار پاسخگوي اين نياز جامعه باشيد.

وی خطاب به خواهران فارغ التحصيل جامعه الزهرا گفت: شما به عنوان دانش آموختگان مكتب شيعي و زهرايي بايد با تلاش و با تكيه به سرمايه هاي عظيم اندوخته در سال هاي تحصيل خود، به گسترش اسلام و هدايت جوانان بخصوص زنان و دختران با جديت كمك كنيد.

استاد موسسه امام خميني (ره) ادامه داد: در حوزه علميه مفهومي به نام فارغ التحصيلي نداريم و طلاب بايد دائما در تحصيل علوم ديني ممارست داشته باشند.

وي افزود: زماني هم كه ما واژه فارغ التحصيلي را به كار مي‌بريم به معناي اين است كه برنامه تعريف شده‌اي در يك بازه زماني به اتمام رسيده است و وارد يك دوره ديگر شده‌ايم و اين تازه اول كار است.

وي گفت: بايد از اين مرحله به بعد وقت بيشتري را به پرورش روح خود و ديگران اختصاص دهيد و بدانيد بهترين مكاني كه مي توانيد در آن به فعاليت هاي فرهنگي و ديني بپردازيد، مساجد است.

حجت الاسلام والمسلمين موسوي كرماني ادامه داد: بايد در راه جذب و افزايش علاقه جوانان، زنان و دختران به مساجد تلاش كنيم.

وي تصريح كرد: چشم انداز و فلسفه طلبه شدن، تفقه در دين است و اين مهم فقط با درس و مدرسه و استاد خوب به دست نخواهد آمد بلكه يكي از شرايط آن اين است كه با اخلاص در اين راه قدم گذاشت.

وي با بيان اينكه اخلاص يعني هيچ انگيزه اي جز رضاي الهي در راه تحصيل نداشته باشيم، گفت: نبايد با رويكردهاي دنيوي وارد حوزه شد و شما بايد به خود بباليد كه طلبه و يا فارغ التحصيل حوزه علميه هستيد.

استاد حوزه لازمه درس خواندن و به مقامات عالي رسيدن را تلاش و جديت دانست و اظهار داشت: نبايد يك طلبه عمر خود را بيهوده تلف كند و دچار تنبلي و سستي شود، بلكه بايد تمام تلاش خود را براي تحصيل قرار دهد.

وي ابراز داشت: بركت زندگي شما خواهران طلبه، احترام به پدر و مادر و ايفاي نقش همسري و مادري است و بايد بعد از خروج شما از حوزه علميه اي كه مزين به نام مبارك حضرت زهرا(س) است، تمامي اعضاي خانواده احساس كنند، زندگي شما تغيير يافته است.

وي اضافه كرد: كار شما كه به تعليم و تعلم دين خدا مشغول شده ايد، كاري بس عظيم و مبارك است و بايد بر خود بباليد كه دانش آموخته اين مكتب زهرايي هستيد.

در اين مراسم از فارغ التحصيلان برتر تمامي برنامه ها قدرداني به عمل آمد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha