دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ترامپ

حوزه/ تا کنون بیش از سی سازمان در ایالات متحده، مخالفت خود با طرح اسلام‌ستیزانه دونالد ترامپ سیاستمدار آمریکایی برای منع ورود مسلمانان به امریکا را از طریق تنظیم دادخواست علیه این طرح اعلام کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از مجله امریکایی فروارد تا کنون بیش از سی سازمان امریکایی از دادخواستی علیه طرح اسلام‌ستیزانه دونالد ترامپ برای منع ورود مسلمانان به امریکا حمایت کرده‌اند.

در بیانیه‌ مشترکی که این سازمان‌ها منتشر کردند تصریح شده است: «برخی مسأله امنیت ملی را با تعصبات لجام گسیخته ضدمسلمانی آمیخته‌اند و باعث دامن زدن به اسلام‌هراسی و سخت‌گیری ناعادلانه در برابر مسلمانان در امریکا شده‌اند. متأسفانه اسلام‌هراسی به وجود آمده باعث شده برخی خواستار منع موقت مسلمانان از ورود به امریکا شوند تا به طور فوق‌العاده‌ای تعداد پناه‌جویان آواره‌ای را که امریکا می‌پذیرد محدود کنند.» 

بیانیه مشترک این گروه‌ها توسط سازمانی موسوم به «ائتلاف بین دینی»  به عهده دارد و با همکاری سایر گروه‌های حمایت کننده از این دادخواست از جمله گروه‌هایی از مسلمانان، کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها تنظیم شده است.

دونالد ترامپ از نامزدهای پیشروی انتخابات امریکا که از سرمایه‌داران متنفذ صنعت املاک و مستغلات امریکاست اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از ورود مسلمانان از جمله آوارگان سوری به امریکا جلوگیری خواهد کرد. در همان روزهای نخستین طرح این موضوع توسط ترامپ در ماه دسامبر هم بسیاری از گروه‌های یهودی آن را محکوم کردند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha