جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
غلامرضا کاتب_ نماینده گرمسار

حوزه/ چه تفاوتی می کند چه کسی رییس یا نایب رییس باشد. هر کس که این جایگاه را به دست بیاورد، تفاوتی ندارد و مجلس باید کار خودش را که حل مشکلات معیشتی مردم است به نحو احسن انجام دهد.

غلامرضا کاتب در گفت و گو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری «حوزه»، کاهش شدید درآمدهای دولت که ناشی از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی می شود را یادآور شد و گفت:  دولت باید سالیانه 60 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا بتواند کشور را اداره کند. این در حالی است که دولت باید نفت را بشکه ای 25 دلار بفروشد تا هزینه‌های جاری کشور که در سال 95 حدود 197 هزار میلیارد تومان است تامین کند.

نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت بین مسوولان در حل مشکلات و دستیابی به اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی موثر است و چون اهداف بلندی در لایحه بودجه و برنامه توسعه و سند چشم انداز ترسیم شده، تمام دستگاه‌های اجرایی و مسوولان باید عزم خود را برای رسیدن به اهداف ترسیم شده جزم کنند.

کاتب با تاکید بر اینکه در بین مسوولان همدلی نیاز است تا مشکلات کشور به مرور حل شود گفت: مسوولان قوا باید بدانند دیگر زمان آزمون و خطا نیست و کشور هم در برهه حساسی قرار دارد که توان آزمون و خطا را ندارد. بنابر این باید با رویکرد تخصصی و علمی به اداره کشور نگاه کرد.

نماینده گرمسار شرایط کشور را با توجه به مذاکرات هسته ای و اجرای برجام خاص و استثنایی توصیف کرد و گفت: به جای دامن زدن به اختلافات و جناح بازی های سیاسی، بهتر است به فکر مشکلات مردم باشیم و آنچه می خواهیم انجام دهیم، با اولویت بندی حل مشکلات مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی، تصویب لایحه برنامه ششم توسعه را در دستور کار دارد گفت: بهتر است نمایندگان از هم اکنون مواد برنامه را مطالعه کنند و برای آنکه بتوانیم در 5 سال آینده مسیر درستی برای دولت انتخاب کنیم، پیشنهادهای خوبی ارایه دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با ابراز تاسف از اینکه کشور در برخی موارد اسیر بازی های سیاسی می شود گفت: اکنون که انتخابات مجلس به پایان رسیده و مشخص شده که کسانی بر کرسی های مجلس تکیه خواهند زد، بهتر است نمایندگان از حاشیه ها فاصله بگیرند و به فکر مسایل اساسی مردم همچون کنترل بیکاری و تورم باشند.

وی با ابراز تاسف از اینکه سوژه بسیاری از نمایندگان مسایل حاشیه ای همچون انتخابات هیات رییسه است گفت: چه تفاوتی می کند چه کسی رییس یا نایب رییس باشد. هر کس که این جایگاه را به دست بیاورد، تفاوتی ندارد و مجلس باید کار خودش را که حل مشکلات معیشتی مردم است به نحو احسن انجام دهد.

کاتب با تاکید بر اینکه در هر صورت باید بین مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه تعامل و همفکری باشد گفت: اینکه یک قوه بخواهد سر راه قوه دیگر سنگ اندازی کند، کار درستی نیست. اکنون به دلیل مشکلات مالی دولت، هر سه قوه با چالش رو به رو هستند.

وی با تاکید بر اینکه، مجلس شورای اسلامی سعی میکند در تصویب لوایح نهایت همکاری را با دولت داشته باشد گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد هستیم دولت حتی لایحه ای که خودش ارایه داده، اجرایی نمی شود زیرا بودجه آن محقق نشده یا جای دیگری هزینه شده است. بنابر این باید برای این قبیل مشکلات فکر کنیم.

نماینده گرمسار با تاکید براینکه در این شرایط سیاست خارجی کشور در موقعیت حساسی قرار دارد، اگر بین قوا اختلاف بیفتد، تبعات نامناسبی خواهد داشت گفت: باید همدلی باشد تا طرف های مادی عرصه سیاست خارجی بدانند اگر به تعهداتشان عمل نکنند، مسئولان نظام طبق نظر مقام معظم رهبری پای اصول خواهند ایستاد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha