سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 379908
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
تبلیغ دین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت گفت: مخاطب شناسی، از شروط اصلی تبلیغ دین و آموزه های مکتب تشیع محسوب می شود.

حجت الاسلام محمد رضا سبحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان این مطلب گفت: تبلیغ برنده ترین و کارآمدترین سلاح مبارزه با جهل و گسترش فرهنگ دینی است و از این رو باید مبلغان تلاش کنند تا اثر گذاری تبلیغ خود را در بین مخاطبان مختلف ارتقاء دهند.

وی با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره یا به تعبیری منبر، تبلیغی اثر گذار و کارآمدتر محسوب می شود افزود:مبلغان باید با صبر و حوصله، برخورد صمیمی و با در نظر گرفتن روحیات و سلیقه های شخصی افراد، در محافل گوناگون به تبلیغ بپردازند.

امام جمعه موقت کوهدشت توجه به نوع مخاطب و زبان بیان را از جمله شروط اساسی در بیان تبلیغ برشمرد و تصریح کرد: مبلغان در بیان احکام و معارف اسلامی باید با ادبیات روز و متناسب با حوزه فکری و روحی مخاطبان به تبلیغ بپردازند و با اعمال این روش می توان خروجی اثر گذار تبلیغ را مشاهده نمود.

حجت الاسلام سبحانی صداقت در گفتار و اعمال،دلسوزی و تواضع در بیان احکام را نیز از جمله دیگر راهکارهای تبلیغ کارآمد ذکر کرد و خاطر نشان کرد: مبلغان با ایجاد فضایی صمیمانه با افراد جامعه هدف، به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مشخص بودن هدف تبلیغ می تواند به خروجی موفق تبلیغ کمک نماید ، یادآور شد:مبلغان و طلاب جوان در برنامه ریزی های کلی و شاخص خود تصور روشنی از هدف تبلیغی خود داشته باشند تا به موفقیت نزدیک شوند.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با تاکید بر این که مبلغ موفق مبلغی است که در صدد رفع نیازهای جامعه تبلیغ خود باشد، اظهار داشت: مبلغان باید با در دست داشتن دانش لازم دینی و ابزارهای نوین، با استدلال به سوالات و شبهات مخاطبان بویژه نسل جوان پاسخگو باشند.

حجت الاسلام سبحانی حضور مبلغان در فضای مجازی را نیز از دیگر رسالت های کنونی آنان برشمرد و بیان داشت:مبلغان در این عرصه نیز باید با مجهز بودن به سلاح دانش، تلاش کنند تا جلوی هجمه ها و آسیب های اجتماعی دشمن را در شبکه های اجتماعی بگیرند و در این خصوص نیاز حضور جدی مبلغان در این عرصه هستیم.

وی با بیان این که فعالیت در فضای مجازی برای تبلیغ نیز ، مستلزم شرایطی همانند تبلیغ منبر است، افزود: این شیوه کارآمد نیز برای پاسخگویی به سوالات متعدد جوانان اثر گذار خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha