دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بهرام پور مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان، تعطیلی‌های زیاد در دوران تحصیل را آفت‌زا خواند و گفت: رشد علمی و تهذیبی از شاخصه های طلبه انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، در نشستی با معاونین آموزش مدارس علمیه استان خوزستان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص «حوزه انقلابی»، اظهار داشت: یکی از مشخصات و مؤلفه‌های حوزه انقلابی این است که سیستم و مدیریت آن نیز انقلابی باشد.

وی بابیان این‌ که طلبه، باید از وقت خود نهایت بهره را ببرد، تصریح کرد: امروز شاید بتوان گفت که برخی طلاب از کمترین وقت برای بحث‌های آموزشی استفاده می‌کنند و این مسأله مهم، با انقلابی عمل کردن بسیار متفاوت است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، تعطیلی‌های زیاد در دوران تحصیل طلبه را آفت‌زا خواند و گفت: ما با دادن تعطیلی زیاد به طلاب، آنها را از نظر علمی راکد می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور تصریح کرد: طلاب انقلابی، طلابی هستند که در راستای رشد علمی و تهذیبی از وقت خود، استفاده بهینه می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر تخصصی و کاربردی شدن دروس حوزوی، بیان داشت: گاهی لازم است دروسی در حوزه های شهرستان ها تدریس شود که مورد نیاز موقعیت مکانی و منطقه باشد، البته در نظام آموزشی حوزه جایی برای این‌ موارد تعبیه نشده است.

حوزویان مهارت های ارتباط با مردم را فرا بگیرند

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و روحانیون استان تهران اشاره کرد و گفت: این که معظم له مسأله هم‌زبانی روحانیت با مردم و نزدیک شدن به آنان را مطرح می‌کنند، نشان از آن دارد که طلاب و روحانیون باید یک سری مهارت‌های خاص ارتباط‌گیری با مردم را فرا بگیرند و این مهم بر عهده مدیران و اساتید مدارس است.

تعطیلات تابستانی آسیب زاست

حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور در پایان، ضمن انتقاد از تعطیلی تحصیلی طلاب در ایام تابستان، اظهار داشت: تعطیلی تابستان در زمان‌های قدیم، به دلیل عدم امکانات بود، اما امروزه با وجود وسایل سرمایشی، نیاز نیست که کلاس‌های درسی تعطیل شود؛ پس باید چاره‌ای برای این مسأله مهم اتخاذ کرد تا خدایی ناکرده، شاهد رکود علمی طلاب نباشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha