یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد

حوزه/امام جمعه بروجرد گفت:بالا رفتن سن ازدواج در جامعه تناسبی با آموزه های دین مبین اسلام ندارد و منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی امروز در ششمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در بروجرد با بیان اینکه جوانان در مقاطع مختلف تاریخ این کشور سهم به سزایی در جانفشانی و موفقیت های جمهوری اسلامی داشته اند افزود:جوانان ایران اسلامی با تاسی از امام شهیدشان امام حسین( ع )و اهل بیت ایشان در میادین مختلف همواره برای این کشور نقش آفرینی نموده و آوازه افتخار را برای این مرزوبوم سر داده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان باید با تاسی از جوان حسین بن علی حضرت علی اکبر( ع) در پی کسب تهذیب نفس و خودسازی معنوی تلاش کنند افزود:حضرت علی اکبر(ع) الگویی بارز برای جوانان شیعه است که می توانند در همه زمینه ها از ایشان تاسی بگیرند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه جوانان در طول ۳۷ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی همواره با دفاع از ارزش ها در میادین علمی،فرهنگی ،ورزشی قدامات و افتخارات ارزنده ای را کسب نموده اند تصریح کرد:امروز نیز دولت و مسئولان باید از این توانمندی ها در حوزه های مختلف استفاده نماید و به توانمندی جوانان ایمان و باور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند افزود:برای رفع نیازهای جوانان باید برنامه های منسجم و هدفمند صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید ازدواج و اشتغال جوانان را بعنوان نیاز اساسی این قشر بدانیم افزود:رفع مشکل اشتغال و تسهیلات ویژه ازدواج باید برای جوانان در دستور کار دولت و مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه بروجرد در پایان با اشاره به اینکه همه دستگاهه ا باید برای رفع بالا رفتن سن ازدواج و مشکل ازدواج جوانان در جامعه تلاش کنند گفت:بالا رفتن سن ازدواج در جامعه تناسبی با آموزه های دین مبین اسلام ندارد و منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha