جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر سیدرضی موسوی گیلانی  در اختتامیه همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ استاددانشگاه تهران،تصریح کرد:  موسوی گیلانی اظهارکرد: به جرات باید گفت که طرح مساله پیشگویی های آخرالزمان در غرب توسط اونجلیست ها و.... تلاشی برای اسلام هراسی و ایران هراسی و مهدی(عج) هراسی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سیدرضی موسوی گیلانی  امروز در مراسم اختتامیه همایش دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)  قم برگزار شد گفت: 20 مقاله در کمسیون شماره 1 این همایش ارایه شد.

وی افزود: در سالهای اخیر در کشوری مثل آمریکا 100 کتاب در خصوص پیشگویی های آخرالزمان نوشته شده است و تمامی این کتاب ها بدون ترجمه مانده است؛ آنچه در این کتاب ها مطرح شده است تطبیق پیشگویی های آخرالزمان با مسایل امروز خاورمیانه است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: به جهت حوادث سالهای اخیر در خاورمیانه و لکه ننگی که داعش درجهان اسلام ایجاد کرد، باعث شد که در این کتاب ها  و همایش سال گذشته بوستن آمریکا تلاش شد که بیان شد که ضد مسیحی که مسیحی ها به آن اعتقاددارند همان امام زمان(عج) است.

موسوی گیلانی اظهارکرد: به جرات باید گفت که طرح مساله پیشگویی های آخرالزمان در غرب توسط اونجلیست ها و.... تلاشی برای اسلام هراسی و ایران هراسی و مهدی(عج) هراسی است.

استاددانشگاه تهران گفت: مسیحیان نیز به دجال معتقد هستند و آنها سعی دارند که این دجال را همان موعود ما بدانند؛ برخی از مسلمانان نا آگاهانه باعث شدند که حس اسلام هراسی در جهان امروز و در بین مردم شکل بگیرد.

وی افزود: در تطبیق های مرتبط با ظهور باید تلاش کرد که این کوشش های پیرامونی را مورد نظر قرار دهیم و نباید این گونه بیانگاریم که این تطبیق ها مورد تایید.

این استاد دانشگاه  خاطرنشان کرد: دوری از تطبیق های قطعی از جمله مسایلی بود که در این کمسیون مورد توجه گرفت؛ دومین محوری که در این مقاله مورد توجه بود، تاثیر و آفات تطبیقات قطعی بود.

موسوی گیلانی اظهارکرد: سومین محوری که در این مقالات ارایه شود، تاکید بر واقعی بودن یا نمادی بودن علائم ظهوری ذکر کرد که در روایات ما بیان شده است؛ زیرا گروهی بر این مسایل تاکید دارند.

استاددانشگاه تهران گفت: چهارمین محوری که در مقالات مطرح شد، طرح ظهور و نشانه های آن از دیدگاه ادیان دیگر بود از جمله مقالاتی که دیدگاه موبدان زردشتی و مذاهب کاتولیک را مطرح کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha