جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عصاریان نژاد رئیس دانشگاه دفاع ملی

حوزه/ رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: حوزه های علمیه و اساتید و فرهیختگان دانشگاهی باید وارد این عرصه شوند و روح حاکم بر نشانه های اصلی در جامعه را تشویق کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  دکتر عصاریان نژاد پیش از ظهر امروز در اختتامیه  دوازدهمین همایش دکترین مهدویت که در مدرسه امام کاظم(ع)  قم برگزار شدگفت: دانشگاه عالی دفاع ملی هرساله مقالات متعددی را در زمینه مدیریت آینده پژوهی با رویکرد مهدویت را در این همایش عرضه می کند.

وی افزود: 9 مقاله علمی پژوهشی به همراه مجموعه ای از پژوهش های علمی در این همایش عرضه شده است؛ الگوهای مدیریت راهبردهای چالش های مرتبط با نشانه شناسی در زمینه ظهور مهمترین محور این مقالات بوده است.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: اصرار فراوانی بر تطبیق و تعمیق و تشبیه پدیده های نشانه شناسی انجام شده است که آسیب های خاص خود را در جامعه دینی و غیر دینی داشته است.

وی گفت: در موضوع پیشگویی ظهور که برخی از عرصه های آینده پژوهی مدرن نیز در این عرصه وارد شده است آسیب های فراوانی وجود دارد.

وی افزود: راهبرد اساسی که مورد توجه این نشست است، نگاه به تحول در دو حوزه علم نشانه شناسی با توجه به علوم دینی است؛ مادامی که بر اساس علوم جدیده این مسایل را دنبال می کنیم آسیبهای مختلفی ایجاد می شود.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: حوزه های علمیه و اساتید و فرهیختگان دانشگاهی باید وارد این عرصه شوند و روح حاکم بر نشانه های اصلی در جامعه را تشویق کنیم.

وی گفت: تمام دست های استعمار گران به تطیق گرایی روی آورده اند که محرک شوق و زمینه سازی و آمادگی برای فراهم سازی ظهور را از بین می برند و سعی دارند مردم را از حالت انتظار حقیقی دور کرد.

وی افزود: باید با روحیه انقلابی جامعه را به سوی ظهور حضرت هدایت کنیم و باید این عرصه را از دشمنان مهدویت بگیریم و با محوریت حوزه این مسیر را به پیش ببرد.

وحدت حوزه و دانشگاه در همایش دکترین مهدویت رقم خورد

دکتر مهدی فیض، در اختتامیه همایش دکترین مهدویت در تشریح کمیسیون دانشگاهی این همایش گفت: یکی از ماموریت های جهاددانشگاهی فعالیت انگیزیشی در زمینه نقش موثر در شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: سیری که مقام معظم رهبری در جهت تبیین الگوی تمدن نوین اسلامی با پیش زمینه سبک زندگی ایرانی و اسلامی ترسیم کردند از سوی جهاددانشگاهی به عنوان یک گفتمان مطرح است که سعی دارد این الگو در دانشگاه ها نیز پیاده شود.

معاون جهد دانشگاهی خاطرنشان کرد: برگزاری 9 دوره جشنواره مهدویت در دانشگاه از سوی جهاددانشگاهی از جمله فعالیت های این نهاد علمی و فرهنگی در کشور بوده است.

وی گفت: امسال تصمیم بر این شد که با تعامل با موسسه آینده روش بخش دانشگاهی همایش کترین مهدویت بر عهده جهاددانشگاهی باشد که جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران متکفل این بحث شدو این بخش برای اولین بار برگزار شد.

دبیرکمسیون دانشگاهی همایش دکترین مهدویت با ذکر این مطلب که از شش ماه پیش فعالیت های مرتبط با این کمسیون آغاز شده است، تصریح کرد: محورهای همایش تدوین و بازبینی شد که در پایان 57 محور استخراج شد و با تعامل با کانون های دانشجویی ظرف مدتی که فعالیت پژوهی انجام شد 94 مقاله کامل دریافت شد که 10 مقاله روز گذشته در این همایش ارایه شد.

وی افزود: در بخش ادبی و هنری 203 اثر ادبی و هنری از دانشجویان سراسر کشور در حوزه مهدویت دریافت شد که نمایشگاه آثار ادبی و هنری از روز پنجشنبه به مدت پنج روز در فرهنگسرای ابن سینای تهران برگزار می شود.

فیض خاطرنشان کرد: در سالهای آتی شاهد حضور جدی قشر دانشجو خواهیم بود زیرا این بحث می تواند از جلوه گاه های درخشان وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha