یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ سلمان

حوزه/ بازداشت و زندانی کردن رهبران انقلابیون نقض آشکار معاهدات بین المللی حقوق بشر است که بحرین نیز آنها را امضا کرده و بر این اساس باید به رعایت حقوقی مانند آزادی بیان و آزادی تشکیل جمعیت ها پایبند باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی تشدید حکم شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از چهار سال به نه سال در دادگاه استیناف، جمعیت ها و مراکز حقوق بشر نسبت به این حکم ظالمانه دادگاه آل خلیفه واکنش نشان دادند.

در این راستا مرکز حقوق بشر بحرین، مرکز آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، مرکز حقوق و دموکراسی بحرین، مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر و سازمان حقوق بشر و عدالت کانادا با صدور بیانیه ای حکم دادگاه استیناف مبنی بر تشدید محکومیت شیخ علی سلمان از 4 سال به 9 سال را محکوم کردند و خاطر نشان کردند این حکم بر اساس اتهام های واهی صادر شده است و محاکمه افراد باید طبق ضوابط قانونی و عادلانه صورت بگیرد.

در بیانیه این مؤسسات و مراکز آمده: ما نسبت به استمرار حمله به رهبران انقلاب بحرین نگرانیم؛ چرا که این اقدامات موجب تضعیف دموکراسی در بحرین می شود و شیخ سلمان نیز یکی از برجسته ترین رهبران بحرین است که همواره خواستار اصلاحات سیاسی در کشور بوده است.

این مؤسسات افزودند: بازداشت و زندانی کردن رهبران انقلابیون نقض آشکار معاهدات بین المللی حقوق بشر است که بحرین نیز آنها را امضا کرده و بر این اساس باید به رعایت حقوقی مانند آزادی بیان و آزادی تشکیل جمعیت ها پایبند باشد.

این سازمان های حقوق بشر خاطر نشان کردند که شیخ سلمان به همراه سه نفر از رهبران انقلاب مردمی به خاطر استفاده از حق آزادی بیان خود در زندان های آل خلیفه به سر می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha