سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام الویری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محسن الویری گفت: با توجه به آیات و روایات رسیده هیچ تردیدی نیست که نکوداشت یک عالم دینی و شیعه پژوه پاسداشت نشانه های الهی و مصداق تعظیم به شعائر الهی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، نماینده دانشگاه باقرالعلوم (ع) در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین  یوسفی غروی که عصر امروز در انجمن های علمی حوزه برگزار شداظهارداشت: استاد یوسفی غروی افزون بر گنجینه علمی که دارد دارای صفات زیادی چون حسُن برخورد، اهتمام به شاگرد پروری، گشاده رویی،  روشنگری، دوری از عزلت نشینی، فروتنی، حلم و وقار منتسب هستند و این صفات بارز سبب شده از مصادیق عالمانی باشد که همچون برتری ماه چهارده نسبت به ستاره ها بر عبادت پیشگان برتر باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: آیت الله یوسفی غروی دارای صفات پسندیده معلّم در کتب دینی ما از قبیل عدم اشتغال به دنیا، دین مداری، کبیرالسن بودن و عدم آلودگی به قدرت و زورمداری است و ایشان از اساتید جلیل القدر به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین الویری بیان داشت: اولین چیزی که درباره یک متعلم پرسیده می شود این است که او شاگرد چه کسی است و با بالابودن رتبه یک استاد، رتبه شاگرد او هم دارای افتخار می شود و ما نیز افتخار شاگردی استاد غروی را داریم.

وی با اشاره به وظایف متعلم در برابر عالم گفت: در روایتی بیان شده معلمی که انتخاب می‌کنید باید عدالت و پختگی علمی داشته و آلوده به قدرت و مشغول به دنیا نباشد و ما خدا را شکرگزاریم که استاد یوسفی غروی از همه این صفات برخوردار هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان داشت: برپایی چنین نکوداشتی از سوی انجمن تاریخ پژوهان اقدام بسیار ارزشمندی است و امید داریم سایر انجمن های علمی نسبت به شناسایی و معرفی مفاخر حوزه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha