جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر معرفی علمای سلف و مفاخر بزرگ شیعی به جوانان گفت: حوزه های علمیه باید در این مسیر گام های اساسی بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی  در دیدار با دست اندرکاران  ستاد برگزاری همایش موسس صالح  که در دفتر امام جمعه شهرستان تاکستان برگزارشد، معرفی شخصیت ها و چهره های ممتاز حوزوی به نسل جوان را با اهمیت  دانست و بیان داشت:  در استان قزوین شخصیت های برجسته، عالمان و فرهیختگان ممتازی بوده اند که متاسفانه این فرزانگان به خوبی به آحاد مردم این استان معرفی نشده اند که باید درجهت شناساندن آنان تلاش شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به نقش برجسته و تاثیرگذارآیت الله محمد صالح برغانی در هدایت و ارشاد مردم اشاره و اظهارکرد: در دوران سلسله قاجاریه نیز،  نقش روحانیت و موضع‌گیری‌های آنها در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، بسیار حائز اهمیت و قابل توجه و تأمل می‌باشد.

امام جمعه تاکستان به هدایت و ارشاد مردم توسط این عالم فقیه اشاره و بیان داشت: آیت الله برغانی از جمله عالمان این دوره بود که  نقش بسیار زیادی در هدایت و ارشاد مردم و مبارزه با افکار انحرافی داشت و سرانجام در این راه به شهادت رسید.

وی به آثارعلمی مرحوم آیت الله ملاصالح برغانی اشاره و بیان داشت: آیت آلله برغانی، روزها مشغول تدریس، تألیف، ترویج دین، تبلیغ شریعت و هدایت مردم بود وهمچنین آشنا به فنون نگارش بود و آثار بسیار ارزشمندی خلق کرد و نمونه یک فقیه کامل و مظهر تقوی و دانش وهدایت بود .

 استاد حوزه علمیه قزوین معرفی فرهیختگان ومفاخر حوزه های علمیه را کاری ارزشمند و با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش کاری بسیار ارزشمند و تاثیرگذار بوده و باید درجهت شناسان فرزانگان  تلاش شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha