سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام  علی اکبر حاجی محمدی

حوزه / استاد حوزه قزوین با تاکید بر معرفی علما و فرهیختگان حوزوی به جامعه و به خصوص جوانان، تشکیل دبیرخانه معرفی مفاخر حوزه را لازم و ضروری خواند.

حجت الاسلام  علی اکبر حاجی محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین،  با تاکید بر شناسایی و جمع آوری آثار و دست نوشته های علما و فرهیختگان حوزه، اظهارداشت: در شهر قزوین عالمان فرزانه‌ای می زیسته اند که امروز باید مسئولان حوزه و دست‌اندکاران فرهنگی با برگزاری همایش و برنامه هایی، یاد و نام انها را زنده نگه دارند.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه باید آثار و تألیفات علمای برجسته استان قزوین جمع‌آوری شود، گفت: باید مسئولان و دست‌اندرکاران بخش فرهنگی، آثار و تألیفات این عالمان برجسته را در مجموعه‌ای جمع‌آوری کنند.

وی با اشاره به اقدامات برگزاری نکوداشت عالمان برجسته استان قزوین از سوی حوزه علمیه قزوین، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با شهر قزوین و داشتن علمای فرزانه، بنا داریم که با همکاری حوزه و فرهیختگان قزوین همایش‌هایی را در این استان برگزار کنیم.

حجت الاسلام حاجی محمدی با بیان اینکه الگوسازی چهره‌های ماندگار برای نسل جوان از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: با بازنشر آثار و کتاب‌های افراد برجسته و فرهیختگان حوزوی می‌توان روش و تفکر دانشمندان و علمای برجسته حوزوی را به نسل نوجوان وجوان بیشتر بشناسانیم.

وی، برگزاری همایش و تشکیل دبیرخانه برای ارائه مقالات برای مفاخر حوزوی دراستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با تشکیل یک دبیرخانه برای معرفی آثار اندیشمندان و علمای برجسته حوزوی می توانیم گام های خوبی در جهت شناسایی این افراد و شخصیتها برداریم.

برپایه این گزارش، حجت الاسلام  والمسلمین حاجی محمدی، طی حکمی از سوی مدیر حوزه علمیه قزوین به عنوان مسئول برگزاری همایش های معرفی  علما و روحانیون حوزه علمیه  استان قزوین منصوب شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha