یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست مشترک حوزه خواهران با رئیس شورای پاپی

حوزه/ حفاظت از عشق، رحمت، نسل و نقش، از ابعاد استراتژی خانواده محور می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، فریبا علاسوند، در نشست علمی"دین، خانواده و تحولات اجتماعی؛ درنگی بر راهکارها و بایسته های تعامل شیعه-کاتولیک" که پیش از ظهر امروز با حضور "اسقف اعظم وینچنزو پالیا" وزیر خانواده واتیکان در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، به بیان اصول حفاظت از طراحی الهی برای خانواده پرداخت و با بیان این که آیات قرآن، پیامبران گذاشته را تصدیق می‌کند، بیان کرد: همه ادیان ابراهیمی نگاه ایدئولوژیک به خانواده دارند و اصول غیر قابل تغییری را برای خانواده بیان می‌کنند.

وی افزود: ناهمجنس خواهی، برون همسری(منع ازدواج با محارم)،‌ مکمل بودن دو جنس برای یکدیگر بر پایه تفاوت ها و تولید مثل در فضای مشروع خانواده، از اصولی است که ادیان ابراهیمی برای خانواده به آن معتقد هستند.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده با اشاره به این‌که مومنان موظف به حفاظت از طرح الهی درباره خانواده هستند، به بیان چهار بعد از استراتژی های خانواده محور پرداخت و گفت: حفاظت از عشق، حفاظت از رحمت، حفاظت از نسل، و حفاظت از نقش از ابعاد استراتژی های خانواده محور می باشد.

وی در ادامه به بیان راهبردهای حفاظت از عشق پرداخت و اظهار داشت: در کشورهای سکولار ایجاد خرده نظام های دینی و تربیت نسل در داخل این تجمع‌ها می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

خانم علاسوند با اشاره به اهمیت حفاظت از رحمت در خانواده تصریح کرد: قرآن کریم بُعد روانشناختی ازدواج را در سه‌گانه آرامش‌زدایی، مودت و رحمت تعریف می‌کند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم حفاظت از نسل و استیلاد مقصد خلقت و هدف طبیعی از ازدواج قلمداد شده است.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده با اشاره به منافع عمده تولید مثل به بیان اهمیت حفاظت از نقش در خانواده پرداخت و گفت: به منظور بازیابی خانواده، به نظریه‌ای مذهبی در فهم بین الادیانی نیازمند هستیم تا ضمن مشروع ندانستن تبعیض به تفاوت‌های بنیادی میان دو جنس احترام بگذارد. نظریه عدالت جنسیتی، مفهومی است که به این منظور از طرف جمهوری اسلامی ایران به جامعه حقوقی بین‌المللی ارائه شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه مرد و زن در خانواده و تفاوت‌های اساسی طبیعی و روانشناختی، از مبناهای مهمی است که در این نظریه به آن تأکید می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha