شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روزه

حوزه/ مدیر مدرسه امام سجاد(ع) شیراز، از برگزاری نشست نقش روزه در خودسازی ویژه طلاب این حوزه علمیه در ماه رمضان خبر داد.

حجت الاسلام فاضل طاهری پاکدل، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در شیراز با تبریک به مناسبت ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن(ع) به فعالیت های پژوهشی این مدرسه اشاره کرد و گفت: با توجه به ماه مبارک رمضان و فرصت بسیار خوب برای تدبر در مسئله خودسازی و تهذیب نفس، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز نشستی با عنوان نقش روزه در خودسازی، چهارشنبه 2 تیرماه سال جاری ساعت 18 در نمازخانه مدرسه برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری پاکدل، تولیت مدرسه امام سجاد(ع) و از اساتید حوزه علمیه فارس به ایراد سخن خواهد پرداخت.

مدیر مدرسه امام سجاد(ع) شیراز اضافه کرد: در این گردهمایی طلاب مدرسه، تاثیرات روزه داری در خودسازی و پرورش و تکمیل نفس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: احادیث و روایات بسیار زیادی در فضیلت روزه و آثار آن توسط اساتید حاضر در جلسه بیان می شود و محصلین این مدرسه با چگونگی تصمیم گیری بر خود نگهداری از لذت های مادی آشنا می شوند.

حجت الاسلام پاکدل با اشاره به روایات معتبر اظهار داشت: روزه به به ترک خوردن و آشامیدن فقط، حاصل نمی شود. وقتی انسان روزه می گیرد گوش و چشم و زبان و شکم و عورت آن هم باید روزه دار باشد به همین دلیل طلاب و روحانیون با برگزاری چنین نشست هایی و بیان این مسائل توسط اساتید برجسته اخلاق نکات را یادداشت برداری کرده و در منبرها و هنگام تبلیغ در این ماه مبارک بازگو می نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha