چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
 تهذیب نفس - عبادت - راز و نیاز - دعا

حوزه/ مدیر مدرسه سعیدیه ارسنجان، از برگزاری همایش"تخلیه یا تهذیب نفس"ویژه ماه مبارک رمضان با حضور طلاب و خانواده های آنان، مسئولین و کادر آموزشی این حوزه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام حسن کرم پور، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس ضمن تبریک به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و همچنین عرض تسلیت به مناسبت رحلت ام المومنین حضرت خدیجه(س) با اعلام این خبر گفت: به منزله بررسی عوامل تهذیب نفس در عقاید باطل و افکار غلط، در رذائل و اخلاق زشت و ترک معاصی و گناهان ویژه ماه مبارک رمضان، همایش"تخلیه یا تهذیب نفس"با حضور طلاب مدرسه علمیه سعیدیه شهرستان ارسنجان و خانواده های آنان، یکشنبه 30 خرداد ساعت 18 برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این همایش موضوعات راه های تشخیص بیماریهای نفسانی، تفکر قبل از انجام هر کار، بدبینی به نفس، نقش روحانیون و طلاب در این امر و ... بر اساس روایات و احادیث معتبر، با سخنرانی مدیریت مدرسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر مدرسه سعیدیه ارسنجان اظهار داشت: تهذیب نفس برای ما سرنوشت ساز است و از عوامل بسیار ضروری به شمار می آید لذا با اجرای چنین همایشی، طلاب و روحانیون در کنار خانواده های خود با اخلاق زشت و گناهان موجود آشنا شده و سپس عوامل تطهیر نفس را می آموزند و در ادامه توسط اساتید حاضر در جلسه در مورد رذیله تهذیب و چگونگی گناهان صغیر و کبیره به صورت پرسش و پاسخ جلسه به پایان می رسد.

وی در پایان، با توجه به روایات و احادیث موجود خاطر نشان کرد: بزرگترین هدف پیامبران تهذیب و تزکیه و پرورش نفس انسانها تا جایی بوده است که خداوند در قرآن می فرماید که حضرت رسول الله(ص) را در میان شما آوردم تا آیات را بر شما تلاوت کند و نفس شما را تزکیه نماید، پس بنابراین طلاب و منبری های ما باید با مکارم اخلاق آشنا شوند و پس از خودسازی و خودشناسی آن را در جامعه امروز ترویج دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha