شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قرآن کریم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز، از برگزاری نشست تخصصی"اهمیت قرآن در زندگی" ویژه کادر آموزشی و طلاب در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام حیدر عارف پور، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز با توجه به ایام ماه نزول قرآن، رمضان المبارک اظهار داشت: نشست تخصصی اهمیت قرآن با حضور قاریان، حافظان قرآن و روحانیون متخصص در مباحث قرآنی پنجشنبه 3 تیرماه 95 در  این  مدرسه علمیه برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست قرآنی، طلاب این حوزه با تاثیرات قرآن در ابعاد مختلف زندگی و چگونگی نقش قرآن در طول تاریخ آشنا می شوند.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز، با توجه به سفارشات مقام معظم رهبری پیرامون مسئله برگزاری جلسات قرآنی بیان کرد: این نشست های تخصصی به منظور تدبر و تفکر ریشه ای در مبانی قرآن و آماده سازی ساختاری حلقه های قرآنی این حوزه انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به فرموده حضرت رسول(ص) در وسائل الشیعه که نظر اسلام در مورد ارتباط خلق با خالق مخصوص مساجد نمی باشد اظهار داشت: حوزویان ما در کنار برنامه های تبلیغی خود با برگزاری محافل قرآنی در منازل و تکایای مذهبی در کنار دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی موجب می شود که با قرائت قاریان قرانی، مستمعین حاضر به تلاوت قرآن گوش بدهند و کم کم به مراتب با معنای آن آشنا شوند و با مفهوم آن به دنبال تفکر و اندیشه بروند.

حجت الاسلام عارف پور در پایان گفت: هر جا قرآن زنده شود عاطفه، صمیمیت، وحدت، صداقت و امانت هست و وقتی قرآن از میان مردم برچیده شود، تمام ارزش های اخلاقی فراموش می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha