جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری -تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز گفت: علوم حضرت علی(ع) تجلی علوم نبی مکرم(ص) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری ،تولیت  مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز در نشست بررسی سبک زندگی علوی در این مدرسه، سبک زندگانی و امامت حضرت علی(ع) را مدنظر قرار داد و گفت: به اعتراف همه مسلمانان، فضایل علمی و اخلاقی که برای حضرت علی(ع) نقل شده برای هیچ یک از صحابه نقل نشده است، حتی گفته شده برای آن حضرت سوابق و فضایلی است که اگر بین همه خلایق عالم تقسیم شود، خیر و برکتش آنان را فرا خواهد گرفت.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) نیریز گفت: این امام همام جامع صفات همه ی انبیای الهی بوده است و مسلمانان، منافقین مدینه را با حب و بغض علی(ع) می شناخته اند.

حجت الاسلام فال اسیری گفت: اگر برای اثبات خلافت سیاسی و مرجعیت دینی حضرت بعد از پیامبر و برتری او بر همه صحابه نداشتیم، کفایت می کرد که همه مسلمانان بعد از رسول الله(ص) به رهبری و امامت ایشان اقتدا و اجتماع می کنند.

وی با اشاره به شرح نهج البلاغه بیان کرد: ابن ابی الحدید در نهج البلاغه می نویسد که علی(ع) شخصیتی است که اسلام را گاهی با دست و شمشیر، گاهی با زبان و نطق، گاهی با فکر و اندیشه اش یاری کرده است و هیچ فضیلت و کمالی نیست مگر اینکه علی(ع) در حد اعلی وکامل شده آن را دارد.

استاد حوزه علمیه نیریز خاطر نشان کرد: حضرت علی بن ابیطالب(ع) را در جنگ و جهاد بعنوان سید المجاهدین، در موعظه به ابلغ الواعظین، در فقه و تفسیر به رئیس الفقها و المفسرین و در عدالت و توحید به امام و امیر اهل عدل می شناختند.

وی افزود: تنها کسی که که در جمیع خصوصیات، اوصاف و فضایل غیر از مقام رسالت با حضرت محمد(ص) سنخیت داشته، امیرالمومنین(ع) بوده است لذا رسول الله(ص) او را مثل خود و دوستی و دشمنی او را به منزله دوستی و دشمنی با خود قرار داده است.

*امیرالمومنین(ع) باب علوم نبوی

حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری در ادامه این نشست بیان کرد: حضرت رسول(ص) تمام علوم مورد نیاز بشر را تا قیامت در اختیار حضرت علی(ع) قرار داد و او محرم اسرار، خازن علوم رسول اکرم و درهای شهر علوم نبوی است.

وی با توجه به روایتی که رسول خدا می فرماید که من شهر علم هستم و علی در آن است، گفت: این روایت، همه فرقه های اسلامی را ملزم می کند که همانطور برای دست آوردن احکام شرعی باید از طریق علوم نبوی که مظهر علوم الهی است وارد شد تا به احکام دست یافت، بعد از حضرت محمد(ص) نیز باید از مسیر علم علوی که مظهر علوم نبوی است، راه پیدا کرد تا به احکام الهی برسیم و احادیث فراوانی دلالت می کند که علوم حضرت علی(ع) تجلی علوم نبی مکرم(ص) است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha