شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز، از برگزاری کرسی آزاد اندیشی پیرامون ولایت فقیه ویژه طلاب این حوزه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، ضمن تبریک به مناسبت در پیش داشتن ولادت دومین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و با اشاره به برنامه های این حوزه علمیه در نیمه رمضان گفت: جلسه پرسش و پاسخ در حوزه ولایت فقیه به همت و تلاش طلاب مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز  سه شنبه 1 تیرماه 95 ساعت 17 در سالن اجتماعات حوزه برگزار می شود.

وی افزود: در بخش اول این جلسه پیرامون مسئله ولایت فقیه، حکومت دینی  توسط مدیریت مدرسه سخنرانی و سپس در ادامه جلسه پرسش و پاسخ از سوی طلاب برگزار می شود.

مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز بیان کرد: ولایت فقیه که شالوده ی اصلی نظام سیاسی اسلام و مرکز ثقل حکومت دینی است، خود می تواند به عنوان موضوعی مناسب در بین محصلین این مدرسه مورد نفد و نظر و پرسش و پاسخ قرار بگیرد و پرسش ها و احیانا شبهاتی که روحانیون و طلاب به آن مبتلا هستند رفع شود.

استاد حوزه علمیه فارس تصریح کرد: در چنین فضایی اگر پرسش ها و استدلال ها جواب داده نشود قطعا به عقیده ای نادرست و موجب انحراف در باورهای دینی خواهد شد.

وی در پایان گفت: به همین منظور لازم است اساتید، طلاب و حوزویان این حوزه جهت تقویت پایه های فکری در حوزه ولایت فقیه و شناخت آن به بحث نشسته و پس از یادگیری و رفع شبهات، هر بیشتر به رشد و گسترش آن در جامعه کمک کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha