شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
افطار میان ادیانی در ایالت مینه‌سوتا با حضور گروه‌های مذهبی مختلف

حوزه/ مردم مانکاتو در ایالت مینه‌سوتا برای نخستین بار در مراسم افطاری میان ادیانی جامعه مسلمانان شرکت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مردم شهر مانکاتو در ایالت مینه‌سوتا واقع در ایالات متحده آمریکا برای نخستین بار در مراسم افطاری میان ادیانی که توسط جامعه مسلمانان این شهر برگزار شده بود شرکت کردند. این مراسم افطاری در ساختمان روابط میان گروه‌های مذهبی و جامعه تشکیل شد.

فردوس جمعه یکی از اعضای سازمان جماعت بارواگو در سومالی در این نشست گفت: ما قلب‌هایمان و افکارمان را باز می‌کنیم و می‌گوییم این ماه، ماه مبارکی برای ماست ومی‌خواهیم مردم بیایید و آن را با ما جشن بگیرند.

این گردهمایی افطاری میان ادیانی که زاییده افکار جمعه بوده، برای نزدیک به 200 نفر از مردم داخل و خارج از جامعه مسلمانان غذای افطاری فراهم کرده است. داخل کردن بقیه اعضای جامعه مانکاتو نیز به عنوان شیوه‌ای برای ایجاد رابطه میان گروه‌های مذهبی و اعضای مختلف جامعه درنظر گرفته شده بود.

ربکا سولیوان یکی از داوطلبان کلیسای لوتری بیت لحم در این باره گفت: روش ایجاد رابطه میان مردم، شناختن آن‌ها است.

دیک یانگ داوطلب دیگری می‌گوید: ما از اینکه جامعه سومالی دست دوستی به سوی ما دراز کرده قدردانی می‌کنیم. این نشست فرصتی برای ایجاد پل در عوض دیوار بود.

اعیان موسی که به این مراسم افطاری آمده، با ابراز خوشحالی از دیدن این تعداد زیاد افراد با پیشینه‌های قومی مذهبی مختلف می‌گوید: این مراسم ثابت می‌کند که ما در جامعه فوق العاده‌ای زندگی می‌کنیم. و از آقای فرودس جمعه به خاطر آماده کردن افطاری و نزدیک کرد افراد این جمع به یکدیگر بسیار متشکرم. امیدوارم این رابطه سبب ایجاد اتحاد میان جوامع اسلامی و غیراسلامی در این زمانه پر از سوءتفاهم شود، چرا که معتقدم فجایع امروز جامعه بشری نباید سبب تفرقه میان ما شوند بلکه باید ما را از بعد انسانی به همدیگر نزدیک کرده و سبب حرکت رو به جلوی ما شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha