شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد جمشیدی - همدان

حوزه/ حجت الاسلام جمشیدی گفت: امروزه فضای مجازی مخاطبان بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است و حوزه و روحانیت باید از این ظرفیت برای تبلیغ و تبیین مبانی دینی و مقابله با شبهات استفاده کنند.

حجت الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه تهران گفت: مقام معظم رهبری ضمن تبیین وظایف عمده طلاب و روحانیان فرمودند، حوزویان باید متناسب با نیاز امروز خود را برای حضور در عرصه فضای مجازی که یک میدان جنگ واقعی آماده کنند.

وی درباره حضور و نقش حوزه و روحانیت در فضای مجازی افزود: با توجه به نقش رسانه ها و فضای مجازی در دنیای امروز و انحرافات و شبهاتی که در این فضا علیه اسلام ناب و شیعه ایجاد می شود، حضور جدی حوزه و روحانیت در این عرصه ضروری به نظر می رسد.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: نیاز و نگرش دنیای کنونی و مخاطبان امروز تغییر کرده است و با توجه به فضایی که در دنیای امروز با آن رو به رو هستیم و هجمه هایی که در فضای مجازی علیه دین وجود دارد با شناخت کافی و استفاده متناسب از این فضا در جهت مقابله با این هجمه ها اقدام کرد.

حجت الاسلام جمشیدی افزود: امروزه فضای مجازی مخاطبان بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است و می توان از این ظرفیت برای تبلیغ و تبیین دین و مقابله با شبهات استفاده کرد، اما متاسفانه کمتر به مساله فضای مجازی و استفاده از آن پرداخته شده است.

وی در ادامه گفت: برخی از طلاب در فضای مجازی  فعالیت های خوبی را آغاز کرده اند و برای موفقیت در این زمینه باید توانایی خود را برای پاسخگویی به هر نوع سوال و هر شخص و تسلط بر رسانه ها و فضای مجازی بالا ببرند.

این کارشناس فرهنگی ابراز داشت: در شرایط موجود برای مقابله با گروه های تکفیری که با سوء استفاده از مبانی دین قصد تخریب وجه اسلام را دارند، می توان دو راهبرد معرفی کرد که استفاده از سلاح علم اولین راهبرد است.

وی تاکید کرد:  برای فعالیت در فضای مجازی و مقابله با هجمه های دشمن باید به طور علمی برخورد کرد و بدانیم که با روش های سلیقه ای و احساسی نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام جمشیدی در پایان گفت: استفاده کاربردی از علم آشکار در عرصه نبرد عقیدتی را می توان به عنوان راهبرد دوم معرفی کرد و منظور از علم آشکار علمی است که وارد میدان این جنگ مجازی و رسانه ای شود و منحصر به حجره و خانه طلاب و روحانیان نباشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha