دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور در افتتاحیه اعتکاف معنوی طلاب، در مشهد با تاکید بر اینکه مدرک نباید اصل کار در عرصه طلبگی باشد، به طلاب توصیه کرد: قرآن را محور کار قرار دهید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، شب گذشته در مراسم افتتاحیه اعتکاف معنوی طلاب، در مشهد با تاکید بر اینکه مدرک نباید اصل کار در عرصه طلبگی باشد، به طلاب توصیه کرد: قرآن را محور کار قرار دهید و خودتان را در یک مسیر آموزشی صرف و رسمی نگه ندارید، بلکه براساس قرآن و روایات مطالعه کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، خوب درس خواندن را مورد تاکید قرار داد و گفت: البته به این درس ها قانع نباشید و برای مجاهدت علمی آماده باشید.

این مفسر قرآن در ادامه توصیه های خود به طلاب افزود: نیازهای جامعه و جمهوری اسلامی را شناسایی کنید و بر همان اساس و با توجه به نیت خود در حوزه، فعالیت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، انس با قرآن را از مهمترین کارها در زندگی دانست و گفت: وقتی یک طلبه با قرآن باشد، دست او پر است و البته در کنار آن نیز باید به نهج البلاغه توجه کند.

وی، دعا را مهم خواند و درباره توجه به جنبه‌های آموزشی دعاها، اظهار داشت: به طور مثال یکی از آموزه های دینی در دعای امام سجاد(ع)، رشد و ارتقای انسان را آموزش می دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخانش، اعتکاف را موقعیتی استثنایی خواند و  با این توصف  که دعا باید میلیاردی و بزرگ باشد، خاطر نشان کرد: بخشش یکی از کارهایی است که می توانیم افراد را ببخشیم تا خدا نیز همان طور که بیان کرده، ما را ببخشد.

گفتنی است، اعتکاف سه روزه طلاب ایرانی حوزه علمیه مشهد و طلاب غیرایرانی المصطفی از ۲۴ تا ۲۶ رمضان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha