شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ الازهر /احمد الطیب

حوزه/ شیخ الازهر گفت: بسیاری از کسانی که درباره قدس و فلسطین سخن می گویند رفتار آنها با سخنان آنها تناسب ندارد، اما همه باید بدانند که مساله فلسطین یک مساله ای است که به نظر من عامل اصلی تمام مشکلات شرق است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب، شیخ الازهر در سخنان روزانه خود در تلویزیون مصر گفت: ادیان آسمانی مشترکات فراوانی دارند به گونه ای که گفتگوی میان پیروان ادیان را می توان گفتگوی مؤمنان نامید و من تا کنون در ده کنفرانس در آمریکا، اروپا، آسیا و روسیه در این رابطه شرکت کرده ام، اما باید توجه داشت که اگر یکی از طرف های گفتگو بخواهد نظر خود را به دیگران تحمیل کند، گفتگو پایان می یابد.

وی در مورد مساله فلسطین نیز گفت: بسیاری از کسانی که درباره قدس و فلسطین سخن می گویند رفتار آنها با سخنان آنها تناسب ندارد، اما همه باید بدانند که مساله فلسطین یک مساله ای است که به نظر من عامل اصلی تمام مشکلات شرق است و ما از غرب می خواهیم این مساله را به صورت عادلانه حل کند، زیرا راه حل عادلانه می تواند اوضاع را آرام سازد.

شیخ الازهر ادامه داد: حل نشدن مساله فلسطین بزرگ ترین چالش جهان است و چالش دیگر جهان نیز خود برتر بینی غربی ها است و اینکه خود را ملت هایی متمدن و ما را عقب مانده می دانند. آنها بر این باورند که ماموریت دارند ما را از عقب ماندگی و توحش نجات دهند، اما فراموش کرده اند که ما تمدنی داریم که زمانی اروپا را از تاریکی و عقب ماندگی نجات داد و از سوی دیگر برخی شرقی ها نیز تمدن غرب را به درستی درک نکرده اند و تمدن غرب را مساوی با مادی گرایی و بی اخلاقی می دانند و جنبه های انسانی و علمی غرب را نادیده می گیرند و در مقابل، غربی ها نیز اسلام و تمدن اسلامی را نفهمیده اند.

وی افزود: مراد غربی ها از جهانی سازی این است که فرهنگ آمریکا بر تمام سیاست و اقتصاد و اجتماع دنیا حاکم شود و همین فرضیه موجب درگیری تمدن ها شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha