دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
درگیری های کشمیر

حوزه/ در پی وقوع تنش و درگیری میان مسلمانان و نیروهای امنیتی کشمیر و کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان این منطقه، الازهر مصر اعلام کرد: الازهر با نگرانی اتفاقات تاسف بار کشمیر را پیگیری می کند و از نیروهای امنیتی می خواهد مراقب جان انسان های بی گناه باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی وقوه تنش و درگیری میان مسلمانان و نیروهای امنیتی کشمیر و کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان این منطقه، الازهر مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: الازهر با نگرانی اتفاقات تاسف بار کشمیر را پیگیری می کند، اتفاقاتی که منجر به کشته شدن شمار زیادی از مسلمانان بی گناهی شد که به شهادت برهان الدین مظفر وانی به دست نیروهای امنیتی اعتراض کرده بودند.

الازهر در این بیانیه از طرف های درگیر خواسته مراقب جان مردم باشند و خود را کنترل کنند و مسالمت اجتماعی را رعایت کنند تا امنیت به این منطقه باز گردد و به مردم و حق آزادی بیان آنها احترام بگذارند.

الازهر در ادامه از اعتراض کنندگان نیز خواست سخن خود را با روش مسالمت آمیز و متمدن بیان کنند و راه حل هایی سریع به دور از خشونت برای مشکلات پیدا کنند.

لازم به ذکر است که روز جمعه (۱۸ تیر) «برهان وانی»، رهبر ۲۲ ساله گروه جدایی طلب حزب «المجاهدین»، به ضرب گلوله نیروهای نظامی هند کشته شد و شهادت وی موجی از تظاهرات به راه انداخت. در این تظاهرات گسترده که از شامگاه روز جمعه در کشمیر تحت کنترل هند آغاز شد، تاکنون ۳۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha