شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خونسردی مغازه دار مسلمان نیوزلندی سارق مسلح را فراری داد

حوزه/ پس از اینکه پلیس انگلیس تصاویر دوربین مداربسته صحنه یک سرقت مسلحانه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، مغازه دار مسلمان نیوزلندی به یکی از قهرمانان شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. این فیلم ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار مرتبه توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی مشاهده شده و نزدیک به ۱ میلیون مرتبه به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» تصاویر دوربین‌های مدار بسته منتشر شده توسط پلیس کنتربری در شهرستان کنت در انگلستان نشان می‌دهند که شجاعت یک مرد مسلمان نیوزلندی در نادیده گرفتن یک مرد نقاب‌دار مسلح به حدی غیرمنتظره بوده، که سارق را مجبور به فرار از مغازه کرده است.

پس از اینکه پلیس کانتربری تصاویر دوربین مداربسته صحنه این سرقت مسلحانه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، مغازه دار مسلمان نیوزلندی به یکی از قهرمانان شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. این فیلم 2 میلیون و 280 هزار مرتبه توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی مشاهده شده و نزدیک به 1 میلیون مرتبه به اشتراک گذاشته شد.

احمد مغازه‌دار «خانه کباب مصری» در کریس‌چرچ در این باره به خبرنگاران گفت: وقتی سارق وارد مغازه شد و اسلحه‌ اش را از داخل کیفش درآورد، از من خواست پول‌ داخل دخل را به او بدهم. من نیز با آرامش ایستادم و او انتظار چنین برخوردی را نداشت.

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهند که احمد از دیدن مرد نقاب دار مسلحی که از او پول می‌خواهد هیچ عکس‌العمل و نگرانی از خود نشان نمی‌دهد. او در عوض با خونسردی خریدهای یکی از مشتریان را داخل کیسه پلاستیکی قرار داده وتحویل او می‌دهد. و این درحالی است که دزد نقاب‌دار اسلحه خود را به سمت او نشانه رفته است.

احمد در این باره می‌گوید: من یک تاجر هستم و در آن لحظه اولویت با مشتری من بود. زمانی که مشتری از مغازه بیرون رفت، من نیز به سمت آشپزخانه رفتم تا با پلیس تماس بگیرم. به سارق هم گفتم ولی او باور نکرد. برای یک لحظه ترسیدم که به من شلیک کند اما با خودم فکر کردم که اگر چنین اتفاقی بیافتد حتما قسمتم این بوده است، پس خونسردی و آرامش خود را حفظ کردم. سارق نیز از واکنش من شگفت زده شده و پا به فرار گذاشت.

در حالی که پلیس هنوز نتوانسته سارق را دستگیر کند، احمد به شهرت بالایی در محله و شهرشان، همچنین در فضای مجازی دست یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha