دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی اکبر عندلیبی

حوزه / تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان داراب گفت: کسانی که ایمان آنان ضعیف است و در راه و مسیر گمراهی قرار گرفته اند از رحمت خدا نامید می شوند و اگر در راه هدایت باشند هر چند گناه کنند ولی هیچ گاه از رحمت خدا ناامید و مایوس نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام علی اکبر عندلیبی، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان داراب در نشست اخلاقی این مدرسه که صبح  امروز با حضور اساتید و طلاب برگزار شد، به جایگاه قلب در بدن انسان و حالات قلب از زبان امام  علی(ع) و ویژگی های آن اشاره کرد و اظهار داشت: قلب به هر معنایی که باشد در وجود انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به طوری که خوبی و بدی سایر اعضا به آن بستگی دارد.

حجت الاسلام عندلیبی بیان کرد: جایگاه شناخت و عقاید انسان قلب اوست، این که انسان می گوید من این چیز را باور دارم و به ان یقین دارم و یا این که می گوید من نسبت به آن تردید دارم و آن را نمی دانم و یا آنکه در دل من جای نگرفته است، نشان آن است که قلب مرکز باورهای انسان است، از همین جهت است که تصمیم گیری انسان نیز بستگی به قلب پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: در آیه 106 سوره نحل خداوند می فرماید که قلب انسان مومن، کانون ایمان اوست و اگر قلب در ایمان خود اطمینان داشته باشد ایمان شخص پذیرفته است هر چند که در بعضی از موارد زبانی، ایمان خود را نشان ندهد.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان داراب به حالات قالب از نگاه امیرمومنان حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: در قلب زمینه های حکمت و رشد وجود دارد چنانکه زمینه های هلاکت و نابودی نیز در ان می باشد.

وی افزود: قلب حالت های مختلف دارد و همواره به یک حالت ثابت نیست، می تواند به سمت خوبی ها و زیبایی ها باشد و محل تابش انوار الهی بشود و در صورتی که می تواند جایگاه شیطان و وسوسه های او قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: انسانی که در زندگی خود امید دارد با نشاط، پر تحرک و فعال است؛  چنین کسی تلاش می کند که به خواسته های خود برسد و از هیچ گونه مانعی، ترس به خود راه ندهد، بلکه همواره با آنها مبارزه می کند و مشکلات را بر طرف می کند.

این استاد حوزه  خاطر نشان کرد: کسانی که به روز واپسین امیدوار نیستند و به این زندگی دنیا راضی شدند آینده ی خطرناکی در انتظار آنها می باشد.

تولیت  مدرسه امام صادق(ع) داراب گفت: خداوند بسیار مهربان و بخشنده است و تمام گناهان بندگان گناه کار خود را می بخشد؛ هر چند که گناهان زیادی انجام داده باشد و بندگان نباید از رحمت خدا مایوس شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی که ایمان آنان ضعیف است و در راه و مسیر گمراهی قرار گرفتنه اند از رحمت خدا نامید می شوند و گرنه اگر در راه هدایت باشند هر چند گناه کنند ولی هیچ گاه از رحمت خدا ناامید و مایوس نمی شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha